Flightcase bouwen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
0aleksj
Berichten: 248
Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:14

Flightcase bouwen

Bericht door 0aleksj »

Mijn vraag is: Is het moeilijk om een case zelf te bouwen en loont het zich kwa de kosten? of kan je beter gewoon een kopen? hebben jullie er ervaring mee?
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Bericht door ElBasstardo »

Ik heb er zelf eentje gebouwd voor m'n 4x10... Erg veel werk, materiaal is duur. Ik zal er nooit meer een bouwen als je ziet wat ze 2e hands soms maar kosten.

Waar is die voor?
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
0aleksj
Berichten: 248
Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:14

Bericht door 0aleksj »

Ik wil graag een 19" Case bouwen voor mijn top en wat extra spulletjes moet dus zo'n 6 HE groot zijn.

Maar dus beter 1 2ehands of nieuw kopen?
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Bericht door anavrin »

https://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct= ... s&id=57730

is zoiets niks voor je? Is niet de mijne, sterker nog, ik ken die gast niet eens, dus dit is geen spam :wink:
Gebruikersavatar
naut
stoeipoes
Berichten: 6104
Lid geworden op: 06 dec 2005, 19:57

Bericht door naut »

Je bespaart er relatief weinig geld mee, het is pokkewerk en het kost hopen tijd. Ik zou proberen een tweedehandse te kopen, of gewoon een nieuwe.

En alle DIY-flightcases die ik heb gehad/gezien (nooit zelf gebouwd overigens) zijn allemaal fokkin zwaar.
And never even ask the reason why
She said so
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Probeer d'r een tweedehands op de kop te tikken.

Net als bij het zelfbouwen van luidspreker kasten geld hier dat het gewoon duurder is.

Er is natuurlijk helemaal niets tegen zelfbouw als je dat leuk vindt, en zelf ook bezig met het zelfbouwen van luidsprekerkasten....
Gebruikersavatar
Bass men
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 jun 2005, 13:48

Bericht door Bass men »

zou ik je eens wat zeggen,

ik heb een aantal kisten en de duurste ws wel 50 euro :shock: veel he hihi

maar zelf bouwen is alleen leuk als je zelf goedkoop aan materialen kan komen. Mijn vader is timmerman dus ja ff langs de oud ijzerboer en je hebt voor ene paar centen een kist. het is wel veel werk dat is gewoon zo maar als je ene 2de handsje op de kop kunt tikken moet je dat zeker doen! doe ik vaak ook en zo nu en dan even door verkopen 8)
Gebruikersavatar
0aleksj
Berichten: 248
Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:14

Bericht door 0aleksj »

Ik kwam op marktplaats een advertentie tegen van een winkel genaamd pride-sound. kennen jullie deze winkel en is het te vertrouwen om via deze winkel een flightcase te kopen?

https://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en ... 8975.html?

https://www.pride-sound.nl

Dit zijn de site's ik heb namelijk helemaal geen ervaring met deze winkel heb er ook nog nooit over gehoord, en de site ziet er nogal "goedkoop" uit.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

"Goedkoop" ogende website zegt op zich natuurlijk nog niks (maar daar vertel ik je waarschijnlijk niks nieuws mee). Beste is om eens een belletje te plegen (ipv mailen); krijg je gelijk een indruk en kun je alles vragen wat je wilt. Merk je meteen hoe ze met eea omgaan.
Maar "gewoon" 2 hands staat er m.i. ook genoeg aan 6HE racks toch?
Succes!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
0aleksj
Berichten: 248
Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:14

Bericht door 0aleksj »

ok bedankt! :D
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Bericht door ruude »

Als je standaarmaten moet hebben kan ik inderdaad maar 1 ding zeggen..kopen...

Alleen past niet alles standaard in je rack... ik heb ooit eens een kist gebouwd voor mijn ouwe fender buizenbak. De amp was uit een combo gezaagd (dus niet bepaald standaard). Veel werk en jah, het kost geld maar goed, dan heb je ook resultaat. Zo'n kist koop je ook niet zomaar.

Nu heb ik een 19 inch versterker en die past mooi in mijn fabriekskistje. Zo strak maak ik ze zelf niet!
Praten is niet per defenitie communiceren..
Gebruikersavatar
0aleksj
Berichten: 248
Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:14

Bericht door 0aleksj »

ok bedankt allen!
Plaats reactie