Damn, te KLEIN

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Damn, te KLEIN

Bericht door Bernardduur »

Caps, caps, caps..... Effe inhakend op een eerdere post hier op het forum van te grote caps, nu zijn alle caps die ik kan vinden eigenlijk te klein of hebben een te laag voltage.

Voor een Ranger Bass zoek ik een 6200uF, 150V condensator die als eerste in de power supply zit na de diodes. Ongeladen staat er ongeveer 110V op deze cap, geladen net wat lager. De amp is vrij klassiek / ouderwets (SS) en heeft hier dan een ook ENORME cap zitten, beetje formaat koffiemok. Hij is wel zo lek als een mandje en moet dus vervangen worden.......

Zoekend op internet kom ik wel de waardes tegen maar vaak niet met de juiste voltages. Ik kan er natuurlijk wel net onder gaan zitten (100V) maar ik wil gewoon niet inleveren op eventuele pieken. Ook de waarde komt niet vaak voor. Op dit moment is mijn beste mogelijkheid 6x 1000u, 120V parallel zetten om de waarde te bereiken....... maar goed, heeft iemand nog een ander idee? Plaatjes komen binnenkort in mn knutseltopic
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1018
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Alibaba heeft ze:
https://www.alibaba.com/showroom/6200uf-150v.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dan moet je wel even checken of het niet zo'n zelfde truukje is als in dat eerdere topic..

verder:
https://capacitor.tedss.com/6200uF" onclick="window.open(this.href);return false;

of op ebay:
https://www.ebay.com/itm/New-1-Pcs-of-Ma ... 0661664948" onclick="window.open(this.href);return false;
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

die laatste twee zijn goed volgens mij. maar 40 euro?! damn..
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

Ik was hier aan het zoeken, maar zoiets lijken ze niet te hebben:

https://nl.mouser.com/Passive-Components/Capacitors" onclick="window.open(this.href);return false;
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Mouser heeft ze niet, Conrad niet, Farnell niet...dan heb je de grote spelers in Nederland al wel gehad en ben je idd aardig aangewezen op speciaalzaakjes (hopen dat ze internet hebben) of eBay/Alibaba-achtige toestanden.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

En tja, AliBaba vertrouw ik niet (al eerder problemen mee gehad, condensatoren van een lagere waarde of voltage in een grotere gestopt, etc) en de Mallory is dan een optie. Alleen zouden dan 6x 1000u, 120V goedkoper zijn :)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik duik ff m'n schuur in. Ben zo terug. Ik heb wel wat knollen. Een heel knollenveld... :mrgreen:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb hier 10000 uF 40 volt RIFA -25 tot 70 graden.
Is NOS variac aan te raden.... Ik heb er 6 ofzo.

7100 uF 40V. 70 graden.... Dat is wel een knol trouwens. Lengte 9 cm dikte 4/5cm. Heb ik er ook een zooitje van.

Ruilen tegen 50 uF + 50 uF 500 volt axiaal?

Komen van een gepensioneerde philips engineer van het NATLAB eindhoven vandaan.

https://www.ebay.com/itm/PHILIPS-3186GN6 ... 0522317434" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1018
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

psst.. voltage is iests te laag

Maar die in de link kunnen wel 350 VDC aan..
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
bardo
Berichten: 354
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:21

Bericht door bardo »

Deze zou het moeten doen, toch? Niet heel goedkoop, maar in elk geval gratis verzonden.... en gewoon uit Nederland.
Roadkill --Heavy Metal--
Bass: Fender, Gibson, Rickenbacker, MusicMan, Squier, Westone, Epiphone, etc...
Amps: EBS Fafner, Randall Cabs
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

bardo schreef:Deze zou het moeten doen, toch? Niet heel goedkoop, maar in elk geval gratis verzonden.... en gewoon uit Nederland.
Te gek, die had ik nog niet gevonden! Die zou zeker moeten werken........ en is ongeveer dezelfde prijs als 6x 1000u in parallel zetten (ongeveer 4 euro per stuk)

@ Muziekschuur; de voorgestelde zijn te laag qua voltage. Moet boven de 100V uitkomen. Die in de link zou moeten werken maar die is dan weer overkill aan voltage :)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Geen punt..... Nu weet je dat ik ze heb liggen.... :D

Ben wel nieuwsgierig in welke amp je dit e.e.a. aan het monteren bent. Een oude tuck & roll Kustom misschien?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1018
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Zo eentje gok ik (de onderste), aangezien hij het in zijn eerste post over een Ranger Bass heeft ;)

Afbeelding
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Yes! Komen binnenkort mooiere fotó's van!!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Gaaf...... Die heb ik lang op Marktplaats zien staan. Met bijpassend cabinet. Vraag me af of dat heel veel MATAMP is of gewoon iets wat er ongeveer zo uitziet (aan de buitenkant).


Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie