Vragen GSR 200 project.

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hinno
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 mar 2006, 12:39

Vragen GSR 200 project.

Bericht door Hinno »

Hallo,

Na 5 jaar drummen ben ik ongeveer 2 maanden geleden enthousiast aan het bassen geslagen. Net als vele beginners kwam ik de winkel uitgelopen met een Ibanez GSR 200. Ik ben hartstikke tevreden met deze bas (een kinderhand is snel gevuld :wink: ), op het visuele gedeelte na. Dus ik kwam op het idee om er zo'n soort 'kap' op te bouwen. Afijn, na een uurtje 'creatieve therapie' heb ik een leuk ontwerp gemaakt:
Afbeelding
*Even snel een blurry webcamfoto*
Het witte gedeelte heb ik zelf gemaakt, en is van papier.

Nu zit ik met een aantal vragen:

- Het uiteindelijke materiaal, wat is het beste en mooiste om te gebruiken? Niet dat er plotseling rare geluiden uit m'n bas komen. Ik heb bij de bouwmarkt héle dunne aluminium platen gezien, is dit een optie, of is het al te doen met iets zoals plasticard?

- De kleur. Ik wil iets origineels, en wil het iets van knal-roze ofzo gaan... Ja?... Spuiten? Verven? Stiften? :lol: ... Materiaal keuze is hierbij natuurlijk belangrijk. Ik weet dat de verflaag van de bas het geluid kan beïnvloeden, is dat ook zo bij dit 'extra deel?'

- Het was vré-se-lijk om de juiste vorm van de elementen erin te krijgen, dus heb ik die er uiteindelijk maar grof uitgeknipt. Kan ik op een veilige manier de elementen eruit en er weer in draaien zonder dat ik dingen beschadig?

Nou, genoeg vragen voor een post, thanks in advance.

Hinno.
Gebruikersavatar
BoBsTeR
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jun 2005, 09:27

Bericht door BoBsTeR »

Je kunt bij verschillende webwinkels materiaal kopen om een slagplaat uit te maken. Er zijn er 2 die ff snel te binnen schieten nl.:

www.tonefactory.nl

www.voxhumana.nl

Gewoon zoeken bij slagplaten, staat ook gewoon hele stukken tussen die zelf zijn te bewerken. In diverse kleuren ook nog eens.
Klik hier
Ibanez RB920BS Roadstar II
Epiphone Thunderbird IV
Squier Std JB
Washburn MB4
Hartke HA3000
Ashdown Perfect Ten MiniRig
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

klik
alleen hoe wil je dat op maat krijgen ? :P
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Zagen.
Ja toch?
Gebruikersavatar
Bass men
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 jun 2005, 13:48

Bericht door Bass men »

gewoon uhh het zelfde als plexiglas kopen maar dan niet transparant...af tekenen maar ga je schroeven ?:| in de body ?
tja niets aan te doen.
klik!
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Bericht door ruude »

Verder nog een beetje half offtopic, maartoch..

Mensen die misschien trucs kennen om 3ply slagplaat materiaal (3 laags, wit/zwart/wit bijvoorbeeld) strak en schuin te kunnen zagen?

Juist door het schuine afzagen krijg je zo'n mooit zwart lijntje langs de rand....
Praten is niet per defenitie communiceren..
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Re: Vragen GSR 200 project.

Bericht door ruude »

Hinno schreef: - Het uiteindelijke materiaal, wat is het beste en mooiste om te gebruiken? Niet dat er plotseling rare geluiden uit m'n bas komen. Ik heb bij de bouwmarkt héle dunne aluminium platen gezien, is dit een optie, of is het al te doen met iets zoals plasticard?
Het beste is natuurlijk kant en klaar slagplaatmateriaal, kun je zo inkopen en dat is er speciaal voor gemaakt (vrij hard, dus betrekkelijk krasvast). Verder kun je elke soort kunststof of metaal wel nemen.. let er even op dat metaal koud aanvoelt, lastiger te bewerken is en dat sommige materialen snel krassen tijdens gebruik (misschien vind je dit niet mooi).
Hinno schreef: - De kleur. Ik wil iets origineels, en wil het iets van knal-roze ofzo gaan... Ja?... Spuiten? Verven? Stiften? :lol: ... Materiaal keuze is hierbij natuurlijk belangrijk. Ik weet dat de verflaag van de bas het geluid kan beïnvloeden, is dat ook zo bij dit 'extra deel?'
Dit beinvloeden van het geluid door de lak van de slagplaat is te verwaarlozen, zeker op een goedkoper type bas zul je het verschil nooit horen
Hinno schreef: - Het was vré-se-lijk om de juiste vorm van de elementen erin te krijgen, dus heb ik die er uiteindelijk maar grof uitgeknipt. Kan ik op een veilige manier de elementen eruit en er weer in draaien zonder dat ik dingen beschadig?
Eruit draaien kan zonder problemen, ze zitten echter wel vast aan stroomdraadjes (vreemd he?), die kun je eventueel loshalen om later weer vast te solderen. Meet voor het losdraaien wel even de hoogte van de elementen op (hoe dicht staan ze op de snaren of hoever steken ze boven de body uit), dan kun je alles straks weer terugplaatsen op dezelfde hoogte. Het kan zijn dat de hoogte niet instelbaar is, dan is het geen probleem.
Praten is niet per defenitie communiceren..
Plaats reactie