Metaal snijden

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Metaal snijden

Bericht door Bernardduur »

Vanwege het berichtje in het aangeboden / gezocht deel van het forum kreeg ik ook de optie toegewezen om deze metalen backplates zelf te laten fabriceren bij een bedrijf, iets dat waarschijnlijk een stuk gemakkelijk zal zijn.

Ik zoek voor een zevental Schaller pedalen (wah / volume / phaser) de backplates. Ebay, marktplaats, etc zijn tot nog toe geen hulp. Schaller kan me ook niet verder helpen.

Is er op het forum iemand die hier bekend mee is of iemand kent die dit zou kunnen doen?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

HIER MISSCHIEN? https://www.cutcompany.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

SUCCES!

Hans
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Dat ziet er goed uit! Tnx!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Als het alleen maar gaat om rechthoekige platen met een paar gaten, even zoeken naar waterstraalsnijden, er zijn tegenwoordig ontzettend veel bedrijven die dat kunnen voor hele nette prijzen.
Gebruikersavatar
Fat Man Bass
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2013, 13:16

Bericht door Fat Man Bass »

Ik heb gewoon een aluminium stuk traanplaat laten zetten bij een bedrijf van een vriend.
Makkelijk om gaten in te maken.

Als je wilt laten snijden kun je ook een DWG bestandje maken en bij een metaalbedrijf met lasersnijder aanbieden, maar die zitten meestal niet te wachten op dit soort opdrachten.
van mensen die niet kunnen geven, daar krijg ik wat van!
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Vraag het Eugen Wulff van Gun Guitars. Die heeft een (zelfgemaakte) CNC machine.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Basvarken schreef:Vraag het Eugen Wulff van Gun Guitars. Die heeft een (zelfgemaakte) CNC machine.
Ook voor metaal of is dat een domme vraag?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Nee, geen domme vraag, metaal bewerken stelt hele andere eisen aan de machine en snij-gereedschappen dan hout bewerken.
Zelfs verschillende metalen bewerken doet dit al!
Gebruikersavatar
Thijsd89
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:54

Bericht door Thijsd89 »

Aangezien het om een backingplate gaat, zou ik niet voor frezen kiezen zoals voorgesteld hierboven. Sowieso kan niet iedere freesbank elk materiaal frezen zoals blablas al zei. Lasersnijden is voor plaatwerk meer geschikt: het is nauwkeuriger en waarschijnlijk goedkoper. 247tailorsteel lasersnijdt zowel plaat- als buismateriaal, ook voor particulieren. Kleine series zijn prima te bestellen, en hoe minder haast je hebt, hoe goedkoper het wordt. Platen RVS, staal en aluminium zijn beschikbaar van 0,5 mm tot 25 mm.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Bernardduur schreef:
Basvarken schreef:Vraag het Eugen Wulff van Gun Guitars. Die heeft een (zelfgemaakte) CNC machine.
Ook voor metaal of is dat een domme vraag?
Eugen gebruikt de CNC machine om hardware te maken voor gitaren en versterkers (element ringen, naamplaatjes enzo)
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Plaats reactie