Hulp nodig met draadloze zender

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Hulp nodig met draadloze zender

Bericht door Unlord »

ik heb een draadloos systeem van Sony. Ooit heb ik dat ding naar Thomann teruggestuurd ter controle en aldaar hebben ze het kabeltje van de beltpack kwijtgemaakt waardoor ik een nieuw kabeltje moest kopen. Gekke was dat ie met dat nieuwe kabeltje helemaal geen signaal meer door gaf. Pas vandaag heb ik ontdekt dat het aan de bedrading ligt: een kabeltje met het signaal op de tip en de sleeve doet het wél terwijl een kabeltje met een signaal op de ring en de sleeve het niet doet.

Da's makkrlijk zou je denken, maar alle beltpackkabeltjes die ik heb (met zo'n moertje om hem vast te zetten) zijn dus ring/sleeve en werken niet. Ik heb al met alufolie lopen kloten, maar het werkt niet. Zo'n kabel openknippen en hem omsolderen is mijn volgende stap, maar dat doe ik liever niet, want ik krijg het dan nooit meer mooi teruggefabriekt.

Wie heeft er een tip om de tip naar de ring te geleiden? Thanks!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Fotootje van de connector?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Links een geleende kabel, in het midden mijn vervangende kabel van Thomann (22 euro gretverdrie) en rechts een gewone 1/4 TS kabel met een mini TRS adapter. Die laatste doet het dus omdat de tip met de tip in verbinding staat.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Hm, ik ben bang dat dit nooit een mooie oplossing kan worden. Als je een verloopje gebruikt, heb je die moer niet meer (en ik kan ze zo snel ook niet vinden trouwens) en met alu-folie e.d. ga je echt wel signaalverlies krijgen. Enige oplossing is toch solderen ben ik bang.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik ben er ook bang voor, want ik kan nergens de Sony GC07BMP kabel vinden die standaard bij de zender hoort (enkel tegen woekerprijzen laten overvliegen). Hoop dat er toch nog iemand is die weet of er TS kabeltjes zijn voor draadloze systemen of ander, anders gesoldeerde standaardkabels. Zo niet, dan wordt het solderen.
Gebruikersavatar
Prieter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2015, 18:57

Bericht door Prieter »

Zit er een gegoten 6,3 mm plug aan de andere kant van de kabel? De makkelijkste manier lijkt mij deze er af te knippen en er een andere (neutric) plug aan te zetten, wel de polen omdraaien natuurlijk. Zit er al een plug aan die je kunt openschroeven, dan alleen de polen omdraaien.

Cheers!
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik heb dus geen geduld en heb de vervangende kabel opengeknipt en omgesoldeerd. Was nog een hele toer, want het ding was erg goed geisoleerd. Nu provisorisch alles teruggeplaatst met tape. Niet de mooiste oplossing, maar het ding werkt weer. Wel mal van Sony om weer eens met niet-standaard kabels te werken. Dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Haha, goed bezig!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie