Alu Project

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Als Zomnius het lastig vindt om een body te maken en Blablas altijd graag iets met een aluminium hals had willen doen, dan zeg ik......

waarom niet samen ?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Dan zitten ze met een rechtse hals op een linkse body. Voor iedereen lastig te bespelen. :lol:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Gewoon je politieke voorkeuren er buiten laten dan :mrgreen:
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

hehehe.

Ik ben echter beginnende en heb totaal niet het hoge niveau wat Blablas onze baswereld in blaast. Het gaat eigenlijk om iets wat ik uit een opmerking van Blablas heb geleerd ergens op dit forum. Je kan een hoop wensen hebben qua hout hardware, electronica etc en daar (te ?) ver in gaan. Maar belangrijkst is toch dat je eerst een ontwerp maakt en vooral tevreden bent met de vorm van je instrument. Dus dat ben ik aan het doen en neem daar lekker de tijd voor. En dat is toch wel een verstandig keuze denk ik. Blijft natuurlijk wel een persoonlijk ding. Maar als ik veel uitgewerkte bassen of gitaren zie dan zie je toch wel of een body 'klopt' of niet. Ik kan daar niet echt een vinger achter krijgen, maar je ziet het er vaak aan af. Enfin volgens mij is dat inderdaad het moeilijkste. Ik vind het ook lastig om mn dure hout dan al gelijk te verprutsen. Ik heb dus eerst gekozen om na photoshop, bruin papier, en dan een praxis plank te gebruiken. Dat werkt perfect moet ik zeggen. Heb je gelijk een mal straks :).
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7470
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

+1
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie