Originele duimsteun voor mijn Westone Thunder...

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Originele duimsteun voor mijn Westone Thunder...

Bericht door Gerth »

1,99 euro bij Gamma:

Afbeelding

Dit zijn "verbindingslatjes", per 4 verpakt en had er maar 3 nodig... :mrgreen: !

Vind dit héél goed passen bij de koperen hardware van de bas (bijna "Steampunk"), alleszins meer dan een klassiek plastic zwart model.

Kan nu perfect spelen waar ik wil, qua klank én qua feel.

Wou het gewoon ff delen... :cheer: ! Kleine goedkope ingreep, maximaal effect!
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Het had nog leuker geweest als je er schroeven zoals die van de brug in zou gedraaid hebben!
Maar idd niet mis :D
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Ja, da's een goeie tip, had daar nog niet bij stil gestaan... schroeven met een afgeronde kop bedoel je wsslijk...

Ik ga daar toch eens voor kijken, zou inderdaad een "gelikter" resultaat geven, bedankt!!
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

ziet er erg stoer uit, zelf heb ik ook een custom duimsteun op een van mijn basjes (polyetheen strip - perspex strip - polyetheen strip) ziet er wel grappig uit. nu zijn duimsteunen ook niet zo duur (3 euro) maar dit past er toch beter bij dan zo'n zwarte plastic op een bas met een clearcoat
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Ik had toch even nodig voor ik door had dat een 'leftie' daar zijn duim zet. :facepalm: :oudezak:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

haha :stupid: (geintje)
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Tsja, lefties... als lefty ben ik dikwijls "jaloers" op rechtshandigen als ik het aanbod vergelijk... maar da's off-topic :roll: .

Nu nog het luxeprobleem oplossen of ik de schroeven door "ronde" vervang, zoals deze van de brug, of ik lekker de ruigere versie laat staan... van de huidige combinatie vind ik dat het bijna beetje "steampunk" lijkt, een effect dat met ronde schroeven misschien weer wat minder zal zijn. Maar ja, zoals ik al zei, da's een luxeprobleem... Het belangrijkste is dat het basje even stoer klinkt als het er uitziet :dance: !
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

doe wat je wil ik vind het allemaal mooi :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Even deze "puur over een esthetisch detail gaande en dus redelijk oninteressante" mededeling betreffende de eventuele vervanging door schroeven met afgeronde kop (zoals diegene gebruikt voor de brug) :roll: : ze worden niet vervangen.
Waarom? Omdat er in tegenstelling tot wat blijkt op de foto (want ik was in eerste instantie zelf voor het idee gewonnen, afgaand op de foto) toch wel nog een redelijk kleurverschil zit tussen de "duimsteun" en de rest van de hardware zodanig dat je niet onmiddellijk de link gaat leggen en ook omdat het "hoekige" van de gebruikte schroeven net iets meer bijdragen tot het "stoere/steampunk/industriëel" effect (of zoiets... :| ). Nu dat deze kwestie van levensbelang is uitgeklaard kunnen we weer tot de orde van de dag :mrgreen: !
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8204
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Als je er toevallig een hebt liggen, kan je ook van een halve zwarte pianotoets een mooie duimsteun maken.
Mijn bovenbuurman zette z'n oude piano een keer bij het grof vuil, daar heb ik toen ivoor, ebben en snaren vanaf mogen halen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Idd... zeer subtiel en discreet!
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Haha heb ik ook al een keer gebruikt ja, pianotoets. Een bevriende gitaarbouwer heeft een hele bos liggen, daar mocht ik er wel ééntje van hebben. Mooi strak zwart hout is dat!
Plaats reactie