Balance knop (verplicht) weghalen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Kwarde
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jul 2013, 19:32

Balance knop (verplicht) weghalen

Bericht door Kwarde »

Hoi!

Ik ben van plan een Artec SE2-A te kopen met Seymour Duncan SPB-4 pickups (zie: https://www.thomann.de/nl/artec_se2a.htm" onclick="window.open(this.href);return false; & https://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_spb_4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;).

Bedrading voor Artec SE2-A (Die op thomann schijnt niet te kloppen, tip en ring zijn omgedraaid):
Afbeelding

Dan nu mijn korte vraag; die Seymour pickups zijn niet twee afzonderlijke pickups en kan ik dus niet de balance knop gebruiken. Ik neem aan dat ik gewoon de draden van de balance knop door kan knippen en de pickups er rechtstreeks aan kan verbinden? (Of solderen, of een kabelverbinden). Ik weet het zelf vrij zeker, maar bevestiging van mensen die er meer ervaring mee hebben is wel fijn (of, als ik het niet goed heb, is dat ook fijn om te weten)

Alvast bedankt!


-Kevin
:jam:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Kwarde schreef:Ik neem aan dat ik gewoon de draden van de balance knop door kan knippen en de pickups er rechtstreeks aan kan verbinden?
Dat is in ieder geval hoe ik het laatst heb gedaan met precies dezelfde preamp. :)
Kwarde
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jul 2013, 19:32

Bericht door Kwarde »

Hehe dan weet ik dus dat ik dat idd moet doen :P
Dan nog één vraagje -zodat ik volgende week meteen zonder gedoe alles kan aansluiten-; heb je het schema gebruikt dat ik als afbeelding heb geplaatst, of die/een andere? Want volgens de afbeelding op thomann (die overigens ook afkomstig is van artecsound.com) moet de OUT aan de tip, en de SW aan de ring worden vastgemaakt, maar volgens de afbeelding die ik heb geplaatst, de OUT aan de rind en de SW aan de tip :facepalm: (tenminste, in het technische schema is de jack aansluiting met het 'dakje' omhoog de tip en het 'dakje' omlaag aan de ring, zover ik weet)

8^)
:jam:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Zelfde plaatje dat jij hier laat zien.

Voor het aansluiten van de jack heb ik mij gehouden aan de opdruk die op de printplaat staat en niet meer naar dat schema gekeken.
sw = 2e ring (batterij circuit)
out = tip (signaal +)
gnd = mantel (aarde -)
Kwarde
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jul 2013, 19:32

Bericht door Kwarde »

Dankjewel! :mrgreen:
:jam:
Plaats reactie