Dynacord Echocord Mini opknappen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Dynacord Echocord Mini opknappen

Bericht door dr. Bassvibes »

Hallo lieve beeldbuiskindertjes van me!

Vandaag voor de heftige som van €5 op een leegverkoop van een oud kunstenaarshol in Maastricht een Dynacord Echocord mini op de kop getikt. Op die missende knopjes na helemaal compleet. Kan slechter me dunkt. Hij gaat aan, alle lampjes branden, de motor draait rond en ook de tape draait rond. Daarnaast geeft hij het cleane signaal gewoon door, maar er komt géén delay signaal uit. Als ik het volume van de delay open zet hoor ik wel een regelmatige tik, telkens wanneer een geplakt stukje van de tape langs de afleeskop komt. Die kop doet het dus alvast. :)

De tape die er nu op zit is oud en veel te ruim, dat is dus al verre van ideaal. Eerste wat ik ga doen is die vervangen door een nieuwe tape. Wat zou het probleem verder kunnen zijn? Een stukje afstelling? Een schrijfkop die het niet meer doet? Andere kapotte onderdelen (Elco's o.i.d.)?

Bedankt alvast. :D

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Als het cleane signaal doorkomt , betekent dat het versterkergedeelte hiervoor iig nog zal fuctioneren.
Als er geen delayed signaal hoorbaar is , dan functioneert het gedeelte wat er voor moet zorgen dat het cleane signaal op de band moet komen waarschijnlijk toch niet naar behoren werkt.

Kun je op de scope zien ( moet je dan wel tot je beschikking hebben ) of het wis-/bias oscillator gedeelte nog werkt ?
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Nou, een scope heb ik niet tot beschikking. Heb echter wel met een schroevendraaier met een magnetisch uiteinde tegen de tape aan getikt (het is immers eenvoudig magnetisme toch) en dit hoorde ik door de versterker heen én het werd gewist. Komt ongeveer op hetzelfde neer toch? :mrgreen:

De tapes zijn inmiddels besteld, zullen in de loop van volgende week wel binnen komen.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

kijk eerst effe wat ie zo doet ,....het was destijds een kwaliteits-apparaat ,
...grote kans dat ie speelt als een tierelier :wink:
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ok ik moet dringend beter leren opletten op rommelmarkten enzo als ik jouw laatste vondsten zo zie :mrgreen:
mooi man ! met een beetje werk is daar zeker iets van te maken!!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Deze heb ik hier nog :

Een WEM "COPICAT" 1963 .
( band-echo met buizen .)

ik moet 'm nog steeds 'ns reviseren ,.....ding staat hier al minstens 20 jaar ongebruikt :roll:

deze foto is van internet , maar die ik hier heb staan is exact zo netjes .
Bijlagen
WEM ( WATKINS ) COPICAT 1963.jpg
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6208
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

:shock: :shock: Daar zoek ik al zó lang naar, een betaalbare, goede, tape echo.... mazzelaar!

Vijf euro, holy sheet!
Ik heb ooit twee simpele dingetjes gescoord die op een 8track tape werken, maar die zijn maar beperkt in te stellen en hebben een boel signaalverlies. Zo'n echte, manmanman... Over die Copicat zal ik maar niet eens beginnen. :kwijl:
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

ouwe Copicats ,.....werd je vroeger mee dood-gegooid :D

ik heb 'm vroeger voor een tientje ( in guldens ) mee genomen , "omdat 'r wat mee was " :D
Ding heb ik destijds 'ns uit de "Via-Via" gescoord in Amsterdam .
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6208
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Ja "vroeger" ja... wat er nu voor gevraagd wordt :facepalm:
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Deze zou het ook niet doen, maar zelfs voor een kapotte is €5 bizar goedkoop. De verkopers waren twee gasten die de inboedel van dat pand aan het verkopen waren. Hadden geen flauw benul van wat ze hadden staan... Voor de rest stond er eigenlijk niks interessants tussen, of het was dusdanig toegetakeld dat het eigenlijk in de kliko thuishoort. :)
A-lex schreef:ok ik moet dringend beter leren opletten op rommelmarkten enzo als ik jouw laatste vondsten zo zie :mrgreen:
mooi man ! met een beetje werk is daar zeker iets van te maken!!
Het is echt een kwestie van je oren en ogen open houden, ook op marktplaats komen af en toe leuke dingen voorbij! :D Het mooiste hieraan is dat ik er mogelijk nog een optreden voor mijn Floyd band aan over heb gehouden, dan verdien ik nog goed aan deze tape delay. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Die WEM is trouwens ook helemaal te gek mistur Lie! Als ik jou was zou ik er zeker eens aan beginnen, tape delays hebben gewoon zo'n unieke sound... 8)
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8192
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »



Afbeelding

Uiteindelijk zou ik wel een Korg Stage Echo SE-300 of 500 Tape delay willen hebben, maar m'n Ibanez pedaaltje voldoet ook.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Peachabell schreef:
Case in point! Al is deze de €5 al ruim voorbij... :mrgreen:

Zeker voldoet een pedaaltje ook, is ook véle malen handiger. Denk niet dat ik deze tape delay snel op het podium ga gebruiken.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6208
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Op marktplaats wordt 't al snel duur. Of men denkt goud in handen te hebben, of men heeft dat ook, of ze weten dat niet maar de kopers wél. Hoe dan ook wordt 't snel niet leuk meer.

Enige manier om nog echt tegen een koopje aan te lopen is er daadwerkelijk tegenaan te lopen... dan geld geven en hard wegwezen voordat iemand ze wijzer maakt :P
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Ik heb nog een Dynacord Eminent 200 mengpaneel staan, met ingebouwde tape delay. (2ohm stabiel)
Is jaren geleden in de originele flightcase werkend weggezet, nu blijkt de eindtrap het ineens niet meer te doen :(
Afbeelding foto van internet.
Tape delay is nog goed.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Peachabell schreef:


Afbeelding

Uiteindelijk zou ik wel een Korg Stage Echo SE-300 of 500 Tape delay willen hebben, maar m'n Ibanez pedaaltje voldoet ook.


hahahahaha , die heb ik hier ook nog staan :jaaaaa:

wat toevalllig zeg :D
Plaats reactie