Freeshulp gezocht...

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
soulbrother
Berichten: 272
Lid geworden op: 02 mei 2004, 17:25

Freeshulp gezocht...

Bericht door soulbrother »

Beste medebassisten,

Al geruime tijd ben ik bezig met het maken van mallen voor de, in mijn ogen, ultieme 5 snarige 70's jazz bass. Omdat ik qua gereedschap, werkruimte en tijd nogal beperkt ben, duurt t allemaal ongelooflijk lang. Met een berenvel over de schouders zou ik net zo goed in t Archeon kunnen staan; zou niet misstaan denk ik. Maargoed, ik ben op zoek naar iemand die beschikt over een freestafel en vaardigheden die mij tzt zou willen leren/adviseren/helpen hoe ik mbv van die mallen bodies en halzen uitfrees. Dit zal mij ernstig motiveren omdat er dan wat vaart in het gehele proces gaat komen. Ik woon in capelle ad IJssel dus een beetje in de omgeving zou mooi zijn. Ik hoor het graag!

Oja, ik sloeg voor t gemak de eerste stap over. Iemand die handig is met CAD oid die een bestaand document zou kunnen aanpassen voor me zou ook erg fijn zijn. Met de hand mallen maken is niet altijd even accuraat heb ik ondervonden. Ben dan ook een pietje precies.

Gr, Werner.
Bassen is soms lastig
Richard Blom
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 aug 2010, 11:41

Bericht door Richard Blom »

Wat wil je precies?

Freesmallen vervaardigen waarmee je dan zelf mbv een bovenfrees de contouren kan frezen?
Met het juiste gereedschap(CNC) is het ook mogelijk vanuit een CAD-bestand meteen je body de vervaardigen.

Ik kan eventueel een CAD-tekening voor je maken.
Gebruikersavatar
soulbrother
Berichten: 272
Lid geworden op: 02 mei 2004, 17:25

Bericht door soulbrother »

Richard!

Bedankt voor je reactie. Ja idd mallen maken om vervolgens zelf te frezen met bovenfrees. Maar met een cnc scheelt het bijzonder veel tijd dus dat is een reële optie. Ik zal je in de loop van de dag ff mailen met wat ideetjes. Hoor dan wel of je er iets mee kunt.

Thanks! Groeten, Werner.
Bassen is soms lastig
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Ik heb evt. een cnc tot mn beschikking. Voor mdf mallen moet dat prima lukken.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
soulbrother
Berichten: 272
Lid geworden op: 02 mei 2004, 17:25

Bericht door soulbrother »

Hoi Rens!

T valt mooi samen dan zo. Geweldig! Ik ga tzt contact met je opnemen. Bedankt iig.

Groetn, Werner.
Bassen is soms lastig
Plaats reactie