Bie gaat het ook maar eens proberen.

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door bie »

Hoi,

@rensbass en rieno, ik heb de ideetjes van jullie ook even overlopen en samen met de rest van de reactie even laten bezinken.
heb alleen nog niet de tijd genomen om te reageren. (mijn excuses hiervoor )

hieronder betere foto's van het probleem!

Nu denk ik dat de makkelijkste oplossing de "producer switch" zoals ze het hierboven benoemen is. (loze knop)

het opschuiven of onder een andere hoek plaatsen van de jack lijkt me te gevaarlijk , rekening houdend met mijn kunnen.

de jack aan de voorkant plaatsen is een optie maar een gat van 10 mm uitboren naar één van 12 mm zonder kolom boor , lijkt mee ook een van de risio's die ik liever uitsluit.

punt blijft dat ik een gat moet laten verdwijnen,

Of ik kan er nog één of andere versiering over zetten, maar dan moet ik nog iets bedenken dat erbij past.

Jullie zijn alvast bedankt voor de ideetjes want ik zag het weer even niet meer goed komen. tijd en de kijk van iemand anders op het probleem, brengt raad.

Grts
Bijlagen
sized_R0011411.JPG
sized_R0011410.JPG
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door Rieno »

Hm, daar gaat een kleinere input (of potmeter) inderdaad weinig aan veranderen. Wat je misschien ook nog kunt doen is een rond plaatje met een/je logo o.i.d. plaatsen. Opvullen met overgebleven hout en daar een logo in graveren bijvoorbeeld.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door Pellek »

Probeer een gibson input cover + wat goedkope jackinput. Die zijn een stuk kleiner en dat zou best wel eens kunnen passen.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door MR. LEE »

een combinatie van oplossingen van rensbass en blablas :wink: :

-Het gat van de jack-input volstorten met die gele houtrot-vuller van Alabastine.

-Cat-eye plate monteren.

-Een kort messing busje draaien , en deze aan 1 kant onder gewenste hoek schuin afvijlen.

-Het busje even op de cate-eye plate leggen om de nieuwe juiste boor-hoek te bepalen.
Het korte busje komt dus bovenop de cat-eye plate als een dikke vulring , wat niet storend opvalt.
( Het cat eye plaatje zal misschien ook nog even schuin doorboord moeten worden )


Op deze manier moet volgens mij het jack-input probleem opgelost kunnen worden. :wink:
Bijlagen
alabastine-houtrotvuller.jpg
cat eye plate.jpg
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door anderson »

Als je heel handig bent zou je een stuk hout kunnen nemen van je top. Deze rond vijlen en afschuinen van onderen (kegelvormig zeg maar). Het te dichten gat verzink je aan de randen een mm of 2 tot 3. Zorg dat de hoek van je implantaat dezelfde is als je verzonken overbodige gat. Let ook een beetje op de hout nerf. Als alles klopt kun je de prop lijmen en na het schuren ervan heb je een cosmetisch verantwoord gedicht gat. Een heel verhaal maar met wat doorzettingsvermogen kun je op deze wijze je probleem netjes en nagenoeg onzichtbaar oplossen.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door rensbass »

Of n pilot-light!
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door bie »

Hoi allemaal,

Bedankt voor het actief meedenken, waardeer ik echt. :D

idd rensbass, heb ik ook aan zitten denken. (heb op conrad al zitten surfen naar passende lampjes)

Maar anderson z'n idee met de prop :idea:

Ik heb ergens nog een proppen boor liggen, maar ik weet niet of het één van 10 mm is dan hoef ik ze alvast niet met de hand te shapen.
deze boor is om schroeven te verbergen in massieve meubels , dus om een gat te dichten. (denk dat de meeste het wel kennen) Mocht het dan toch te hard opvallen, kan ik nog zien of ik er iets over zet. nu moet ik mijn kasten even gaan doorzoeken!

Dat ik hier zelf niet ben opgekomen :facepalm:
Bijlagen
maar wel de proppen in de richting van de nerf steken, niet zoals in deze foto
maar wel de proppen in de richting van de nerf steken, niet zoals in deze foto
proppenboor.jpg
proppenboor.jpg (6.57 KiB) 2159 keer bekeken
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door anderson »

Beste Bie,

Je "moet" er wel voor zorgen dat je prop en je gat taps worden. Zo wordt de naad nagenoeg onzichtbaar omdat de beide schuine kanten elkaar "zetten" zal ik maar zeggen. Het propje hou je wat groter en schuur je af zodra je lijm s gedroogd. Ben benieuwd naar het eindresultaat, suc6!
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door bie »

Anderson,

Heb 2 proppenboren eentje van 12mm en eentje van 10mm. ik moet deze week nog even ergens langs om de proppen met een kolomboor uit te boren want met de hand lukt het niet.

Thx for the tip, het resultaat zal ik posten.
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door bie »

Heb ondertussen weer wat aan zitten klooien.

heb de nerven van de bass een kleurtje willen geven , maar is niet uitgedraaid zoals ik wilde maar begin er aan te wennen.

één van de te dichten gaten zal je ook blijven zien, het andere zal verstopt zitten achter een microswitch.

maar goed, hier en paar foto's van de huidige toestand.
Bijlagen
sized_R0011552.JPG
sized_R0011548.JPG
sized_R0011549.JPG
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door Muziekschuur »

Wat een heerlijke kleuren en stoer model!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door Hagen »

Ja, die donkere nerven maken m stoer!
elzenbas
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 okt 2016, 21:50

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door elzenbas »

Mooi gedaan, ziet er top uit en de kleur vind ik ook errug mooi. :worship:
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door rensbass »

Mooi man, je moet wel heeeel goed kijken wil je die prop zien. Goed gelukt!
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

Bie gaat het ook maar eens proberen.

Bericht door bie »

heb vandaag en gisteren de bass in elkaar gezet.
heb zo goed mogelijk mijn best gedaan om alles af te stellen enz..

ze speelt en klinkt vrij goed maar ze zou net iets soepeler moeten spelen en ik denk dat het aan de diepte van de snaren aan de topkam zit.
Ik heb geen enkel idee hoe diep ik met een fretless kan/ moet gaan.

als er iemand op het forum zit met een goed spelende fretless, zou je mij hierover kunnen informeren?

bij het besnaren van de bass dacht ik dat m'n neck automatisch wel een beetje een boog zou vormen naar voren toe door de spanning van de snaren, maar geeft geen mm mee. al een geluk dat ik een dubbel werkende truss rod heb gestoken .

zo heb ik met de rod een beetje een curve in de neck kunnen trekken.( wil wel zeggen dat de 2 graphite stangen stijheid toevoegen aan de neck)

de bass moet nog terug uit elkaar want met het olien heb ik toch iets niet goed gedaan ( vlekken ) en de string retainers moeten nog vervangen door 1 lange.

en nog een plaatje!

verder wens ik de bgf'ers nog prettige feestdagen. :!:
Bijlagen
sized_IMG_20161224_144911592.JPG
Plaats reactie