Scheur in hals. Te repareren ?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Scheur in hals. Te repareren ?

Bericht door Green Goblin »

Afbeelding

Zie foto. Lijkt mij een geval total-loss (of je moet zelf heel handig zijn...)

Is zoiets te fixen en wat zou het dan kosten ? Of heeft iemand nog een Westone Thunder hals liggen ?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

p.s. Niet de mijne gelukkig...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Beetje onduidelijke foto, zit die scheur echt in de hals? Lijkt ook maar zo in de lak te kunnen zitten, als ik de foto bekijk.. Zou ook een vreemde plek zijn voor een scheur?
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Zou het knap vinden als het een scheur is, aangezien het een scheur is over zijn langste as?
Dan moet er wel heel veel kracht op zijn gekomen van of de onderkant of bovenkant van de toets, je zou eerder een scheur in de lengterichting van de hals verwachten (naar boven), niet in de breedte...
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
klamboestabeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mar 2013, 15:44

Bericht door klamboestabeer »

Het ziet er op de foto uit of de lak gebarsten is, Mede vanwege de verkleuring langs de barst. Ik heb een oude yamaha rbx350 staan en die heeft meerdere van deze scheuren in de lak.
I did not fail, i just found 1000 ways that did not work
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ik heb toch het idee dat het dieper dan de lak zit. Als het alleen de lak is, dus optisch, dan zou er dus eigenlijk niets mee aan de hand zijn ?

Wel lastig om weer te verkopen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Als je zeker wilt weten of het alleen de lak is zul je de hals kaal moeten schuren.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

inderdaad een apparte scheur, lijkt haast of iemand iets te enthosiast met de trusrod in de weer is geweest.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Dat idee heb ik ook.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik zou er gewoon even mee naar een luthier gaan, dit is vrij lastig vanaf een foto te beoordelen.

Interessante link:

https://www.riemersmaguitars.nl/index.ph ... tie-gitaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Het is niet de om jne, het is een bas die te koop stond en waarbij ik ben gaan kijken. Had hem bijna meegenomen, tot ik de scheur zag.

Het is een Westone Thunder, en naast het feit dat ik er al zo één heb, ben ik bang dat je bij een luthier zo € 100 kwijt bent (of meer), dan wordt de bas economisch wat minder versterkers interessant.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

OK. Maakt de bas in ieder geval een stuk minder waard...wellicht voor een prikkie mee te nemen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Draai je halspen eens los, als er een scheur in de hals zit zit zal deze open moeten gaan staan, gebeurt dat niet dan zit het enkel in de lak.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Zo'n Westone Thunder is een heel fijn basgitaartje , en ik snap best dat je d'r tuk op bent , maar ik zou deze lekker overslaan .
Gewoon afwachten totdat je eens wat knappers tegenkomt. :wink:
( ik denk overigens dat het wel een barst in het hout is )

Of voor een drol proberen te scoren ( voor reserve-onderdelen voor je knappe Westone die je al hebt )
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

Ik had een vriend die na een zwaar auto ongeval, waar de bas serieuze klappen had gekregen, een vergelijkbare scheur had. Hij heeft er nooit iets aan gedaan en nog jaren op die bas gespeeld.
found cheap strings
Plaats reactie