Little Lanilei Spring Reverb

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lotus Europa
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 mei 2009, 14:34

Little Lanilei Spring Reverb

Bericht door Lotus Europa »

Hey allemaal, ik heb deze van facebook afgeplukt: https://www.mahaffayamps.com/amplifier-e ... reverb.htm voor een klein prijsje :D. Helaas zijn er drie draadjes niet verbonden en heb ik geen idee waar ze heen moeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze twee draadjes komen van de gain potmeter (meer weet ik helaas niet...)


Afbeelding

Deze komt dus van de LED af.

Heeft iemand ervaring met dit pedaal of dergelijke spring reverbs? Of misschien heeft iemand zelfs een schema ervan? Ik kon er geen vinden en de man die deze pedalen maakt reageert werkelijk nergens op... Ik kan echter niet wachten om dit dingetje eens te horen!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Little Lanilei Spring Reverb

Bericht door MR. LEE »

je kunt zien dat het eigenlijk gewoon maar zgn "home made" printjes zijn,...die hij door een print-service in een bepaalde oplage heeft laten vervaardigen.

Ik gok effe :

Aan actieve componenten kan ik niet meer dan een 1 op-amp en een 1 transistortje tellen , en zit er nog een klein relais-tje en een handje weerstandjes en elco'tjes in. ( en meer hoeft 't ook eigenlijk niet te wezen :mrgreen: )

Als je het potmetertje bekijkt dan zie je een blauwe draad , deze zit aan de de linksom-aanslag-kant , en is dus "aarde".
Deze moet bij-gesoldeerd worden aan de aarde van het input-jack-entree ( links op het foto'tje)

De rode draad van de potmeter komt heel zeer waarschijnlijk van dat ( altijd typerende ) home-made soldeer-lipje , wat gemaakt is van een omgebogen jumpertje wat links op het printje uitsteekt.
( je ziet dat het nog vertint is )

Als je dat gedaan hebt ,...en je doet er een batterijtje in ,....dan zal 'ie wel weer lekker gaan galmen :D

Sorry dat ik dit berichtje nou pas lees :facepalm:
Plaats reactie