Vervangen voetschakelaars FS3X

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Vervangen voetschakelaars FS3X

Bericht door Lacertus »

Ik gebruik een Digitech FS3X om mijn Eventide H9 te schakelen. Na ruim een jaar gebruik, heb ik het idee dat ik harder op de schakelaars moet duwen om te kunnen schakelen.
Er zitten nu SCI R13-85 schakelaars in (Momentary switch, Normal OFF (volgens mij...)). Mijn voorkeur gaat uit naar oerdegelijke, maar toch makkelijk schakelende vervangers, waar ik nog 50 jaar mee vooruit kan.

Weet iemand toevallig een goede switch?? En waar kan ik die kopen? Ik heb met Googlen de merknaam 'Carling' al opgevangen, maar die krijg ik dan weer in geen winkel gevonden...
Alvast bedankt!!
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3390
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Vervangen voetschakelaars FS3X

Bericht door Hvitekrist »

Schakelaars en spul voor effecten haal ik altijd van Newtone.

De schakelaar die jij hebt, hebben ze daar (link)
Persoonlijk zou ik voor deze gaan, kost hetzelfde alleen kan deze voor normaal open en/of normaal gesloten gebruikt worden, maar als je al weet waar je het voor gaat gebruiken maakt dat in principe niks uit.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Vervangen voetschakelaars FS3X

Bericht door Lacertus »

Bedankt! :worship:
Die SPST is ON/(OFF), terwijl het OFF/(ON) zou moeten zijn.
De DPDT's zien er prima uit. Ik heb er een zwikkie besteld. Inbakken en kijken of het dan beter gaat.
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3390
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Vervangen voetschakelaars FS3X

Bericht door Hvitekrist »

Lacertus schreef:Bedankt! :worship:
Die SPST is ON/(OFF), terwijl het OFF/(ON) zou moeten zijn.
De DPDT's zien er prima uit. Ik heb er een zwikkie besteld. Inbakken en kijken of het dan beter gaat.
Die SPST's zijn normaal OFF, dat moest je hebben toch?
Bij de omschrijving staat "De verbinding wordt dus gemaakt zolang u de voetschakelaar ingedrukt houdt."
Maar maakt verder niet uit, ik had dezelfde beslissing gemaakt :)
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Vervangen voetschakelaars FS3X

Bericht door Lacertus »

Tijdens de vakantie de FS3X eens open geschroefd en een switch vervangen voor een DPDT (zie tip hieronder). Getest, maar nog steeds hetzelfde euvel! :shock:
Toen alles maar eens doorgemeten, en bleek dat er een slechte soldering aan de stereo jack-out zat. Die heb ik opnieuw vastgebakken, en nu loopt alles weer als een zonnetje! :cheer:

Een tip voor diegene die ooit de ondergenoemde DPDT's gaat verwerken: zorg dat ze niet te warm worden bij het solderen, want als het plastic eenmaal gaat smelten kun je rare dingen verwachten...
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Plaats reactie