cort upgrade van leerling

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

cort upgrade van leerling

Bericht door stan dale »

een upgrade gedaan van een goedkope cort bass van een leerling, volledig afgeschuurd want zijn hond had er zijn tanden ingezet.
pick-ups vervangen door seymour duncan SSB5 en glockenklang pre. zeer zuivere en mooie klank. https://youtu.be/SuveH8_7GIk
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

cort upgrade van leerling

Bericht door rensbass »

Nice! Daar heb je flink werk aan gehad. Heb je alles geschuurd? Of ook met afbijt ofzo.
Failure is always an option.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

cort upgrade van leerling

Bericht door Muziekschuur »

De klank goddelijk.De looks "the best". Dit is waarom ik "customization" zo belangrijk vind. De grootste spelers maken hun instrumenten "hun eigen". Een belangrijke stap op weg naar "je eigen stem".
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

cort upgrade van leerling

Bericht door stan dale »

Dank jullie wel voor de goeie feedback. Alles met de schuurmachine gedaan, achteraf wel beklaagd. Het is nooit slecht als muzikant op zoek te gaan en te experimenteren. Bouwer jerzy droid uit Spanje zegt zelfs dat het heel belangrijk om zelf je bassen te kunnen afstellen en bij te regelen. Van daaruit is eigenlijk alles begonnen. Die golckenklang pre was de eerste keer dat ik toepaste, hoewel de bas niet van mij is, heb ik toch een bass art classic pre amp aangeschaft met een goeie power amp en dat is mijn huidige set up geworden, eerlijke sound maar zalig om mee te spelen
Gebruikersavatar
grotesmurf
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:08

cort upgrade van leerling

Bericht door grotesmurf »

Vraagje: was de originele lak een dikke laag transparante kleurlak?
Ik heb hier een 90'er Cort A4 artisan staan met op zich niet een hele verkeerde afwerking in transparant rood. Daaronder zit echter een hele mooie flamed maple body met een gelaagd wengé/maple hals min of meer "verborgen". Ik overweeg al een tijdje om de lak te verwijderen om dit prachtige hout "au naturel" te voorschijn te laten komen en dan met olie te behandelen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

cort upgrade van leerling

Bericht door stan dale »

Dag grote smurf, ik weet welke bas je bedoelt en ik heb zo,n zessnarige bas in die naturel uitvoering, ik heb een filmpje van staan in der de rubriek doe het zelf cort a6 customizing. Zo heb je een idee hoe de jouwe er kan uitzien! Als je hem zou afschuren dan olie je hem best in, maar alleszins hele mooie stukken maple en wengé hebben ze voor deze bassen gebruikt. Bij deze bas was het erop of eronder want het was echt een kleurlaag en geen transparante laag
Plaats reactie