Roland GK Kit inbouwen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5672
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Roland GK Kit inbouwen

Bericht door Hajvb »

Mogge mede knutselaars. Ik sta voor een uitdaging. Ik ben bezig een Roland GK Kit in te bouwen in een Jazz bas. Wat begon als een simpel plan om de elementen te vervangen en een pre-ampje in te bouwen is inmiddels uitgelopen op een aardige monsterklus.

Nu wordt het tijd om het gat te boren voor de kabel van het GK element. Ik moet dus een gat van 13!mm schuin naar de control cavity gaan boren. 13mm omdat die maffe connector rechthoekig is ip van rond :facepalm: Enig idee wat voor boor ik daar het beste voor kan gebruiken om te zorgen dat dat goed komt?
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5672
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Roland GK Kit inbouwen

Bericht door Hajvb »

En foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Oh, en ik ben ook nog opzoek naar een freesje om de afdekplaat te kunnen verzinken. Suggesties?
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7626
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Roland GK Kit inbouwen

Bericht door Jarno »

Ik zou een malletje gemaakt hebben voor de sponning en een malletje voor de control cavity, en dan gewoon hetzelfde freesje gebruiken. maar dan is het wel fijn om eerst de sponning te frezen.
Je zou het kunnen proberen met een volgfrees, waar je een kleiner lagertje op monteert, maar je zit al best dicht naar de rand.
Misschien toch maar gewoon plaatje eroverheen leggen?

Wel tof overigens, ik heb nu met klittenband zo'n pickup op mijn Bronco gemonteerd (niet de inbouw versie) staat nog steeds op het lijstje om dat eens beter te doen.
Een ander plan is een heel nieuwe bas, met afzonderlijke piezo's in de brug, en die als midi pickup gebruiken.

Oh, en dat gat voor die 13 pin connector, vijlen?
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Roland GK Kit inbouwen

Bericht door en Adriaan »

Hajvb schreef: Enig idee wat voor boor ik daar het beste voor kan gebruiken om te zorgen dat dat goed komt?
13 mm slangenboor.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Roland GK Kit inbouwen

Bericht door BassKees »

Heb je ook zo'n groot gat nodig als je het element met kabel vanaf de andere kant door het gat voert?
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5672
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Roland GK Kit inbouwen

Bericht door Hajvb »

Doorvoer vanaf de andere kant gaat helaas niet, daar is het element te lang en breed voor. 13mm slangenboor wordt het dan, spannend....
Plaatje over de cavity doen idd, zat net iets te dicht bij de rand :facepalm:
13 pins connector gat kan ik gewoon boren en afsluiten met het bijgeleverde plaatje.
Plaats reactie