Vervangen mechanieken Jap. Fender Marcus Miller.

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Vervangen mechanieken Jap. Fender Marcus Miller.

Bericht door viersnaar »

Ik wil graag op mijn Japanse Fender Marcus Miller 'normaal' draaiende mechanieken plaatsen, maar dat is nog niet zo eenduidig...
Er loopt vast iemand op dit forum rond die de mechanieken heeft vervangen en nog weet welke mechanieken hij heeft besteld.

Voor alle duidelijkheid: ik wil de mechanieken vervangen door visueel dezelfde [en dus gebruik maken van dezelfde schroefgaten], alleen met de standaard draairichting.

Afbeelding
Peter 2.0
Berichten: 224
Lid geworden op: 01 jan 2015, 17:56

Vervangen mechanieken Jap. Fender Marcus Miller.

Bericht door Peter 2.0 »

Huidige mechanieken (Gotoh maakt deze alleen voor Fender en Allparts) kun je volgens mij alleen vervangen met Gotoh GB-640 mechanieken uit de Res-O-Lite serie. Die delen zelfde grondplaat. Let op bij bestellen: die zijn verkrijgbaar in beide draairichtingen.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Vervangen mechanieken Jap. Fender Marcus Miller.

Bericht door Sanders »

Het moet dus die "zeshoekige" plaat hebben? Dan ben je inderdaad beperkt door wat Peter zegt. Als je met andere tuners kunt leven, levert Gotoh ook de FB-30. Die hebben een iets andere grondplaat, maar de layout van de schroeven zijn wel hetzelfde IIRC. Bovendien zijn die qua model "vintage correct", aangezien deze Gotoh's de kopie zijn van de Fender CBS tuners zoals gebruikt tussen 1968 & 1975.

Afbeelding
Afbeelding
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Vervangen mechanieken Jap. Fender Marcus Miller.

Bericht door viersnaar »

Merci heren!!

Die Gotoh GB-640 vallen wat mij betreft wel een beetje af: 150 euro voor stemmechanieken gaat me net wat ver...
Die Gotoh FB-30 verschillen wel qua vorm, en zijn wellicht iets minder van kwaliteit, maar met een prijskaartje van 30% van de GB640's lijkt me dat prima.

Nogmaals dank, ik ga gelijk die dingetjes bestellen.
Mooi.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Vervangen mechanieken Jap. Fender Marcus Miller.

Bericht door Sanders »

viersnaar schreef: Die Gotoh FB-30 verschillen wel qua vorm, en zijn wellicht iets minder van kwaliteit, maar met een prijskaartje van 30% van de GB640's lijkt me dat prima.
Gewoon Gotoh-kwaliteit. Heb ze zelf ook gehad, en daar is niets mee mis: degelijke en solide stemsleutels. Wat die andere zo duur maakt is de regelbare weerstand met de imbus onderaan het asje, dat heeft deze niet.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie