Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door Rieno »

:facepalm: :lol:

Het achterste element op een bas is de strapholder natuurlijk, dat snapt iedereen..
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door Herman »

Ik laat het maar zo. Binnenkort ga ik de hele guts vervangen voor CTS spulletjes, alleen nog twijfel of ik er 250k pots in doe of 500k. 500 is standaard, maar ik heb het idee dat ie met 250k iets getemd wordt.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door Hans58 »

Geweldig, die reactie van Music Store! :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Peter 2.0
Berichten: 224
Lid geworden op: 01 jan 2015, 17:56

Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door Peter 2.0 »

Monkey schreef:Ik laat het maar zo. Binnenkort ga ik de hele guts vervangen voor CTS spulletjes, alleen nog twijfel of ik er 250k pots in doe of 500k. 500 is standaard, maar ik heb het idee dat ie met 250k iets getemd wordt.
Geen van beiden: 1 Meg pots bij Wide Range Buckers en goede 0,1 (geen 0,047) condensatoren is naar mijn ervaring wat beste werkt bij deze zware jongens. 8)

Issue qua output kan idd heel goed uit schakelaar zijn gekomen. Als je blades van zo'n toggleswitch niet goed contact maken, wordt het idd hit or miss. Gezien de lay-out kun je ook gewoon een Rickenbacker 4001/4003 schema gebruiken voor deze bas, of Les Paul.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door Muziekschuur »

Fff.... de koffie niet binnen kunnen houden..... OMG :lol:

Was de aarde van de brug naar de electronica wel aangesloten?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door Muziekschuur »

Ik las de mail nog een keer.... Hij bedoelde natuurlijk.... onderbreekt hij (af en toe), of hoor je niks, of juist een dun geluid (uit fase of echt crappy in elkaar gezet...)

Hadden de pickups trouwens handtekeningen ? Want het zijn vast handgebouwde pickups.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door Herman »

Peter 2.0 schreef:
Geen van beiden: 1 Meg pots bij Wide Range Buckers en goede 0,1 (geen 0,047) condensatoren is naar mijn ervaring wat beste werkt bij deze zware jongens. 8)

Issue qua output kan idd heel goed uit schakelaar zijn gekomen. Als je blades van zo'n toggleswitch niet goed contact maken, wordt het idd hit or miss. Gezien de lay-out kun je ook gewoon een Rickenbacker 4001/4003 schema gebruiken voor deze bas, of Les Paul.
Thanks Peet!
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door Herman »

Muziekschuur schreef:Ik las de mail nog een keer.... Hij bedoelde natuurlijk.... onderbreekt hij (af en toe), of hoor je niks, of juist een dun geluid (uit fase of echt crappy in elkaar gezet...)

Hadden de pickups trouwens handtekeningen ? Want het zijn vast handgebouwde pickups.
Ik lees alleen dat hij niet weet wat een achterste element is... :D


Geen handtekeningen op de elementen volgens mij. Gewoon een serieproductie. Maar geeft niks, heb ik weer wat te knutselen..
poppy en momo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2017, 13:51

Re: Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door poppy en momo »

heb ik ook gehad met mijn gitaar. kunnen spelen en al spelende valt het geluid langzaam weg.
Pas bij de derde gitaar bouwer kwam de aap uit de mouw. Bij mij was het de pickup zelf en waarschijnlijk een breuk in de wikkelingen.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Vreemd gedrag Fender Wide Range Bucker

Bericht door Herman »

Het was inderdaad de pickup.. Vervangen voor een 2de handsje, en nu is het ok! Ook alle potmeters vervangen voor CTSjes, het begint er op te lijken! Nog een klein aarde dingetje, maar dat komt later (het is zo'n klus om de potmeters er uit en er weer in te krijgen..)
Plaats reactie