levensduur snaren verlengen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: levensduur snaren verlengen

Bericht door deevit »

MR. LEE schreef: 31 mar 2017, 22:37 Ik geloof je direct,.....maar je vergeet 1 belangrijk dingetje :D :

...hoe zuur het zweet van iemands handen kunnen zijn ,....dat verschilt van persoon tot persoon.

Een voorbeeldje :

Goedkope horloges zijn aan mij niet besteed ,....de kasten zijn van de legering "zamak" gemaakt ,
deze rotten gewoon binnen 2 jaar zover weg aan m'n pols , dat stalen bandjes los-breken.

De snaren op m'n basgitaar corroderen daardoor ook zeer snel ,....klaar met spelen = direct schoonvegen
Dit maakt heel erg veel uit inderdaad. Bijvoorbeeld, je haalde aan de eerste 2 weken ongelukkig te zijn met nieuwe snaren. Ik mag doorgaans blij zijn als nieuwe snaren langer dan een paar dagen fris klinken. Dat nieuwe waar jij niet van houdt ben ik gek op, maar ik speel het er soms in een avond af. :wink: Is voor mij de reden om Elixir te gebruiken.
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Re: levensduur snaren verlengen

Bericht door McDreads »

Goed schoonmaken na het spelen verlengt bij mij de levensduur aanzienlijk, uitgaande van een goede kwaliteit snaren natuurlijk. Ik begin er trouwens over na te denken om het setje thomastik-infelds dat sinds 2009 op mijn bas ligt te vervangen.
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23317
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: levensduur snaren verlengen

Bericht door rich13 »

Ik heb kennelijk wel dat geluk dat ik niet veel zweet op mijn vingers en dat het ook nog eens vriendelijk zweet is. Dat maakt inderdaad wel heel veel uit.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Re: levensduur snaren verlengen

Bericht door en Adriaan »

Zo zie je maar, de een heeft vriendelijk zweet, een ander traag zaad.
Ieder huisje heeft zijn kruisje.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: levensduur snaren verlengen

Bericht door Angelo »

:D
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: levensduur snaren verlengen

Bericht door dr. Bassvibes »

evertalbers schreef: 31 mar 2017, 16:11 De truc van die YouTube-Deen hierboven werkt écht overigens.
Jup, gebruik ik ook regelmatig! Het is natuurlijk geen nieuwe set snaren daarna, maar je kunt dode snaren er echt iets frisser mee laten klinken. :)
Plaats reactie