Pickup kleur veranderen ?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Pickup kleur veranderen ?

Bericht door sergio71 »

Pickups zijn vrijwel altijd gemaakt van dof zwart plastic.
Heeft iemand succes, tips mbt het veranderen van de kleur dmv spuiten/verfen/dippen ?

Soms zie je weleens witte pickups en ik vind dar wel mooi staan, vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pickup kleur veranderen ?

Bericht door anavrin »

Dat zijn meestal ook af-fabriek witte pickups. Meestal zijn die plastic kapjes ook wel te krijgen voor over je bestaande pickups (beetje afhankelijk van de soort):
https://www.tonefactory.nl/catalogsearc ... ckup+cover
Tips mbt spuiten/verven van plastic heb ik niet, behalve dat het meestal niet mooier wordt en er meestal na een tijdje toch weer afbladdert. Voor wat voor bas is het?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Pickup kleur veranderen ?

Bericht door Rieno »

Sommige pickups zijn een geheel; het kapje en de spoel(en) zitten aan elkaar gelijmd. Bij andere zit het kapje relatief los en kun je ze vervangen. Dat laatste heb ik ook op m'n Yamaha Pacifica gitaar gedaan :) Als ze als een geheel in elkaar zitten, kun je er alleen iets overheen doen, waardoor het vaak allemaal niet meer in de gaten past.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Pickup kleur veranderen ?

Bericht door sergio71 »

Bedankt voor de reacties.
De link bied helaas weinig perspectieven voor mijn Stingray achtige clone ...
Het is geen duur instrument dus ik dacht aan het modificeren, vandaar.

Zal hem eens verwijderen om te kijken of het 1 geheel is of dat het een losse cover is.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Pickup kleur veranderen ?

Bericht door koen van soelen »

Wellicht zijn ze te wrappen met folie (wat ook word gebruikt om bijvoorbeeld auto's te beletteren). Zou je eens kunnen navragen bij je locale signing-boer. Maar met open pole pieces word dat lastiger denk ik.
Plaats reactie