krakend geluid hartke versterker

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
bartth
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2016, 18:27

krakend geluid hartke versterker

Bericht door bartth »

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen, maar wellicht dat iemand een idee heeft wat er mis is met deze versterker.

https://youtu.be/tKrHopms7rQ

Ligt niet aan kabel of basgitaar. Gebeurt ook niet elke keer als ik hem aan zet, maar wel regelmatig. Als ik dan de kabel er aan baskant uit trek is het vaak daarna weg. Soms lost het ook vanzelf op na een paar seconden en meestal als ik de versterker gebruik doet hij het zonder problemen.

Ik heb alle knoppen geprobeerd, andere kabel, andere gitaar, maar kom er niet achter. Volgende stap is uiteraard een shop, maar dacht wellicht heeft iemand een idee...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: krakend geluid hartke versterker

Bericht door Rieno »

Welke Hartke is het?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
bartth
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2016, 18:27

Re: krakend geluid hartke versterker

Bericht door bartth »

model ha2500 250 watts. bekend probleem?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: krakend geluid hartke versterker

Bericht door Rieno »

Het zou me niet verbazen als dit weer eens een vies of stoffig geworden 'effects send/return' is en ik moest even zien of dat ook op jouw versterker aanwezig is. Ja dus, dus dat is mijn vermoeden :) Niets specifiek voor deze versterker, wel iets dat vaker eens voorkomt.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
bartth
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2016, 18:27

Re: krakend geluid hartke versterker

Bericht door bartth »

dank voor je reactie! is dat iets dat ik zelf kan fixen?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: krakend geluid hartke versterker

Bericht door Rieno »

Je zou het eerst eens kunnen testen door een kabel rechtstreeks van je send naar je return aan te sluiten, dan zou het probleem er niet moeten zijn.

Mocht dat het probleem weghalen, dan kun je de inputs schoonmaken. Daarvoor staat een hoop informatie op het internet, maar het is eigenlijk op alle manieren prima zelf te doen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Ik heb met mijn HA3500 hetzelfde! Het lastige is dat hij de kraak soms heel lang niet geeft, en dan weer even wel.

Per van Muziekfabriek Vlaardingen tipte dat het ook een blauwe condensator kan zijn naast het lampje/buisje. Die schijnt nog wel eens (half) los te trillen. Dat zou dat wat schroef- en soldeerwerk zijn en klaar.
Het is makkelijker als je denkt.
Plaats reactie