ZVex Super Hard On- pedaal, PTP-versie

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1214
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

ZVex Super Hard On- pedaal, PTP-versie

Bericht door anavrin »

Omdat ik simpelweg eens wilde proberen hoe het Point to Point-gebeuren werkte t.o.v. het stripboard-solderen, ben ik begonnen aan een PTP-versie van de SHO van ZVex.
Ik had al een stripboard-versie (viewtopic.php?f=11&t=65993) maar aangezien die zo goed bevalt en ook lekker lijkt te oversturen, wilde ik er hier nog wel 1 van maken:

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien in dit schema toch wat andere componenten werden gebruikt, was ik benieuwd naar het geluid, dus ff snel een test-setup in elkaar geflanst:

Afbeelding

Zakje om de electronica, zodat de turrets niet tegen de behuizing kwamen. Klank is identiek aan de stripboard-SHO. :jam:

Omdat ik een Super Duper 2in1 ook wel interessant vind, een test-setupje gemaakt met een master-volumeknop:

Afbeelding

Klinken samen erg lekker en door de mastervolume achter de 2 pedalen, kun je het nu ook als distortion-pedaal gebruiken.

Als ik weer wat tijd heb ga ik dus een PTP-versie van de Super Duper 2in1 maken 8)

Wat mij betreft is PTP wel een stuk makkelijker om te solderen, gewoonweg omdat het niet zo'n priegelwerk is. Jammer genoeg zijn er veel minder PTP-schema's te vinden, dus moet ik zelf de stripboard-schema's of electronische schema's ombouwen naar een PTP-versie, maar dat zet je tenminste wat aan het denken, waardoor ik de totale werking ook weer wat beter begin te begrijpen. Al doende leert men :oudezak:
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: ZVex Super Hard On- pedaal, PTP-versie

Bericht door koen van soelen »

Vet! Lekker bezig!
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1214
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: ZVex Super Hard On- pedaal, PTP-versie

Bericht door anavrin »

Gisteren alles netjes ingebouwd, maar helaas had ik geen 3PDT knoppen over, dus maar ff als "altijd-aan" aangesloten. De Led moet aan de 3PDT, dus die volgt ook later.
Ik heb hiervoor de mislukte behuizing van m'n oude Muff Fuzz gebruikt, aangezien deze toch voor eigen gebruik blijft.

Afbeelding

Afbeelding

Omdat dit een "verticaal" pedaal is, past deze beter in combinatie met m'n Korg tuner pedaal en EHX PitchFork. De "horizontale" SHO gaat dan waarschijnlijk binnenkort in de verkoop.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1214
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: ZVex Super Hard On- pedaal, PTP-versie

Bericht door anavrin »

Gisteren wat tijd gemaakt om een 3PDT-knop te installeren en een LED (in een andere (niet vernaggelde) behuizing).

Afbeelding

Verder had ik nog wat folie over van m'n carbon-wrap in de auto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qua look toch wat stoerder dan het baby-blauw (dat er nog onder zit).
De aankomende band-repetitie maar eens lekker een paar uurtjes testen op durability :jam:
Plaats reactie