Stan' summer project build

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Stan' summer project build

Bericht door stan dale »

gisteren de frets binnengekregen van warwick, het zijn dus bell bronze frets geworden. taaie knaapjes om in te slaan maar het is gelukt. sterke fretjes heb ik den indruk. Ooit onder de indruk geweest van deze legering van frets die warwick gebruikt, we zijn eens benieuwd hoe ze zullen klinken.
Ondertussen ook de nek bijna afgewerkt morgen nog wat fine tunen maar we komen er ondertussen aan het wachten op mijn bevestigingsschroeven om mijn nek uit te lijnen en de body nog eens licht te schuren. de vakantieperiode is blijkbaar toch niet zo'n ideaal moment om te klussen...
IMG_0126.JPG
IMG_0126.JPG (1.6 MiB) 1887 keer bekeken
IMG_0127.JPG
IMG_0127.JPG (1.54 MiB) 1887 keer bekeken
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Stan' summer project build

Bericht door stan dale »

schroeven binnengekomen deze morgen van guitarparts al was mijn bestelling nog niet compleet enkel de pre amp komt er nog aan waren deze mensen vriendelijk om mijn andere dingen die ik meegeteld had al toch op te sturen. de 2 stukken zijn nu eindelijk herenigd voor het hiernamaals en nog geinolied, wordt vervolgd....
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Stan' summer project build

Bericht door stan dale »

de bas is besnaard en de hals is eindelijk tot mijn voldoening geschuurd, nu nog wachten op het kloppend hart van deze bas die onderweg is; de pre-amp
IMG_0128.JPG
IMG_0128.JPG (1.59 MiB) 1793 keer bekeken
IMG_0129.JPG
IMG_0129.JPG (1.7 MiB) 1793 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Stan' summer project build

Bericht door Hagen »

Het is een prachtige bas. Ik zou willen dat ik dat zo kon.
Wat een mooie hals en tekening op de achterkant. Om heel eerlijk te zijn: Dat was mijn voorkant geworden.

Hoe voelt ie aan? Heb je een indruk van de sustain?
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Stan' summer project build

Bericht door stan dale »

hij voelt heel strak aan, heb nog een paar de nek geschuurd tot hij naar m'n zin was. heb vanmorgen (zonder versterking weliswaar) zitten op spelen aan de ontbijttafel en was verbaasd hoe goed en luid hij akoestisch al klinkt dus ben eens benieuwd hoe hij versterkt zal klinken. de hoge noten zingen heel mooi. dus het extra meer neck to body verbinding werpt zijn vruchten af.Over de tekening deelt mijn vrouw ook jouw mening. als je de bas op zijn geheel ziet klopt het plaatje wel want de cherry top heeft ook een mooie gelaagde watermerk die je op de foto niet goed kan zien. Maar moet toegeven dat de black korina beter uitkomt dan gedacht.Had ook nooit gedacht dat ik deze stappen zou zetten. maar het is begonnen met zelf mijn bassen af te stellen tot verbeteren van pick-ups, electronica, hardware en zo beetje bij beetje. de doorslag was de bovenfrees die ik van mijn vader gekregen heb die eerst 2 jaar in het stof moest bijten totdat ik zelf een schuifdeur heb gemaakt en een gleufje moest frezen onderaan de deur. Mijn eerste 2 body's heb ik moeten weggooien(gelukkig met afvalhout gemaakt) en uit mijn eigen fouten geleerd (en nog altijd) en de builds werden enkel maar beter.so never say never....
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Stan' summer project build

Bericht door Frederiek »

Wat is dit nou? De zomer is toch nog niet voorbij? :)
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Stan' summer project build

Bericht door stan dale »

jaaaa de zomer is nog niet voorbij maar heb te naarstig gewerkt, hoop dat de pre-amp nog in deze zomer toekomt.
ideen voor een volgend project in de maak maar zal voor het eindejaarsperiode zijn, er komen drukke tijden aan met spelen, lesgeven, opnames,... we vervelen ons niet ;-)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Stan' summer project build

Bericht door Jarno »

Classy!
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Stan' summer project build

Bericht door stan dale »

De bas is eindelijk klaar, moest op de pre amp wachten (die orkanen hebben de levering bemoeilijkt) en hij klinkt heel goed, helder en diep zoals ik het wil. een mooie sustain en een bespeelbaarheid waardoor ik deze bas meteen al ingezet wordt in het nieuwe fusion quartet waarin ik speel beat love oracle. Foto's en soundclips volgen nog
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Stan' summer project build

Bericht door stan dale »

Vrijdag de vuurdoop gedaan met deze bas, en hij klinkt en speelt geweldig!(voor mijn handen althans). een geslaagde operatie.
concertpics op deze link https://www.facebook.com/media/set/?set ... 5e322631a2
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Stan' summer project build

Bericht door evertalbers »

Ik kan de FB link niet op, maar de foto's op BGF zien er prachtig uit!
Plaats reactie