costumizen precision

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
DALA
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:47

costumizen precision

Bericht door DALA »

Hallo,

Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een fender precision american special.
Hoewel ik de klank en de speelbaarheid van deze bas nog steeds geweldig vind, mag het visuele uiteindelijk toch een kleine boost hebben vind ik.

Ik was dus aan het denken om al de chrome hardware ( knobs, brug, stemmechanieken,.. ) nu te veranderen met zwarte onderdelen en de 3 ply pickguard te wijzigen naar een 1 ply zwarte.

Het enige waar ik me nu vragen bij stel is waar ik qualitatief evenwaardige ( of betere ) onderdelen vind en vooral DE JUISTE ondelen vind.
Ik heb namelijk geen zin om onderdelen te bestellen, hierop te wachten om vervolgens uit te vinden dat deze niet passen ofzo.

Elk beetje hulp/advies is zeker welkom!

het betreft deze dus:
fender precision.jpeg
fender precision.jpeg (6.38 KiB) 754 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7470
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: costumizen precision

Bericht door Jarno »

De verandering van 3-ply naar 1-ply zwart is m.i. niet echt een visuele boost, maar smaken verschillen uiteraard :D
Het wordt niet meer standaard dan een precision, maar dan nog kom je wel eens dingetjes tegen, schroefgaatjes op net andere plekken en zo, de lol van DIY is ook dat je dat soort dingen oplost.
Maar als je bij voxhumana in vlaardingen langs gaat dan weet ik zeker dat je met passende parts de deur uitloopt, kost wel een aardige duit.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie