goede spoke wheel truss rod?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: goede spoke wheel truss rod?

Bericht door Basvarken »

Is het nog gelukt?
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: goede spoke wheel truss rod?

Bericht door MR. LEE »

tjeetje marijntje ,....sorry voor m'n late repliek ! ( ik lees het nu pas ,...was 't weer totaal vergeten :oops: )

Ja ! ,...het is gelukt !

Het bleek toch wat anders te wezen :

Op de chinese "peppie & kokkie basgitaar" zitten wel stemmechanieken die soliede lijken ,......maar daar zat toch een "blooper" tussen.
Er was zo op het eerste gezicht niks aan te zien , maar met een loep kon ik toch wat raars ontdekken :
Het tulp-blad zit met een gestuikt klinknageltje op het asje gefixeerd , waarna de boel is verchroomd.
Op alle andere stemmechanieken is dat gestuikte pennetje niet meer zichtbaar omdat het is weggeslepen en bedekt is met de afwerk-chroomlaag,......
....behalve het stemmmechaniek van de A-snaar ,....bij deze was het pennetje tijdens fabricage onvoldoende gestuikt en de aftekening was met een LOEP nog net een heel klein beetje zichtbaar.
De minuscule ruimte heeft minuscule speling tot gevolg gehad wat die afgrijselijke hoorbare resonantie triggerde. :|

Het is bijna niet te zien zeg ,...en je voelt er met de hand ook geen speling op.

Ik heb bij Thomann een goedkope set ( Harley Benton ) mechanieken besteld , en deze er zojuist opgeschroefd.

Probleem = opgelost :cheer:

P.S : Die tulpblaadjes zitten er bij die mechanieken dus gewoon op vast-geklonken ,....als je met een klein vijltje dit zichtbaar maakt , dan kun je ze dus gewoon met een dreveltje ( in de bankschroef ) weer goed opstuiken , zodat ze weer vast zitten .
( het wordt er dan alleen niet bepaald mooier op :| )
Plaats reactie