Tweede bouwproject

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Hans58 »

Wauw! :thumbsup:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Frederiek »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Tweede bouwproject

Bericht door stan dale »

als ik jouw werk ze ben ik precies maar aan het prutsen ;-). heb je een batterijklem voorzien of iets dergelijke? of past de batterij er mooi in?
Persoonlijk vind ik de gotoh batterycompartiments handig en kan je snel je batterij vervangen. Warwick heeft ook een mooi systeem met een cavity plate die klikt.wat voor pick ups combineer je met de glock?
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Charlie »

Prachtig ontworpen bas, complimenten! Deftige oplossing voor die batterij-cavity.
Een van de mooiste "doe-het-zelf" bassen die ik heb gezien en zo zou kunnen kopen. :shock:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Frederiek »

Charlie schreef: 12 okt 2017, 16:15 Prachtig ontworpen bas, complimenten! Deftige oplossing voor die batterij-cavity.
Een van de mooiste "doe-het-zelf" bassen die ik heb gezien en zo zou kunnen kopen. :shock:
Thanks, dat vind ik een heel mooi compliment!!
stan dale schreef: 07 okt 2017, 19:32 als ik jouw werk ze ben ik precies maar aan het prutsen ;-). heb je een batterijklem voorzien of iets dergelijke? of past de batterij er mooi in?
Persoonlijk vind ik de gotoh batterycompartiments handig en kan je snel je batterij vervangen. Warwick heeft ook een mooi systeem met een cavity plate die klikt.wat voor pick ups combineer je met de glock?
Er past er eentje plat in met een stukje schuimrubber erop tegen het rammelen, en er passen er twee in op zijn kant (ik wil er eigenlijk graag 18V van maken). Zeker zijn van die kliksystemen veel handiger... ik vind ze alleen helemaal niet mooi. Of misschien moet ik er gewoon aan wennen. Ik heb altijd wel een leatherman oid bij de hand dus ik ga nog even voor oldskool losschroeven ;)

Fast forward, ik heb er nu lak op gezet, meer foto's en details later maar alvast een beetje houtp*rno (omdat je daar nou eenmaal nooit genoeg van kunt hebben):

Afbeelding
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Basvarken »

Indrukwekkend vakmanschap! Telkens als ik jouw projecten zie dan voel mezelf nogal een prutser ;-)
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Sanders »

En zeer kleine (neodymium) magneetjes wegwerken in de cover & rand van de cavity?
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Frederiek »

Zou kunnen :) Maar das meer voor de hele cavity denk ik he? Ik bedoelde die plastic batterijcompartimenten, dat vind ik altijd een beetje jammer om erin te zetten als ik net een mooi bijpassend houten deksel heb gefabriceerd.
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Tweede bouwproject

Bericht door stan dale »

daar geef ik je wel gelijk in
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Frederiek »

Maar praktisch is anders... Ik probeer het nog wel een keer in het deksel van de cavity zelf te verstoppen ofzo. Dit ziet er ook goed uit:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Basvarken »

Of gewoon een passieve bas bouwen. Scheelt weer gedoe met batterijvakjes/-klepjes. :lol:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Frederiek »

Haha ja zeker waar! Volgende wordt een passieve P bas, lekker eenvoudig.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Sanders »

Frederiek schreef: 19 okt 2017, 15:07 Zou kunnen :) Maar das meer voor de hele cavity denk ik he? Ik bedoelde die plastic batterijcompartimenten, dat vind ik altijd een beetje jammer om erin te zetten als ik net een mooi bijpassend houten deksel heb gefabriceerd.
Ja, dat bedoel ik, een soort van "deksel-in-deksel" (dekselception). Dus dat je een rechthoekig luikje maakt in je back cavity, die laat scharnieren op 1/3 van de afstand met een klein asje, met een magneetje aan het andere uiteinde. Dan kun je de cover openmaken door op dat dekseltje te duwen aan de andere kant.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Charlie »

Wat voor type en model tuners ga je gebruiken?
Ah, zie het op pagina 2! Heel benieuwd wat het eindresultaat wordt. :)
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Jarno »

Basvarken schreef: 19 okt 2017, 15:33 Of gewoon een passieve bas bouwen.
Noooooooooooooooooooooooooo! :D
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie