Tweede bouwproject

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Britsie »

Frederiek schreef: 05 nov 2017, 13:00 Ik heb gisteren wel erg vaak 'wat een lelijke knoppen' gehoord :lol: De meeste mensen houden toch meer van iets conventioneels denk ik.
De 'meeste mensen' dwalen. Het zijn prachtige knoppen. En dat ze net even anders zijn, maakt ze nog mooier.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
nusti
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2015, 21:34

Re: Tweede bouwproject

Bericht door nusti »

Bij het beoordelen van zo'n instrument kijken ze hopelijk meer naar de mate van bouwkwaliteit en afwerking. En dat zit bij deze volgend mij meer dan goed. De vorm van de body en onderdelen is conventioneel genoeg om te verwaarlozen. En ja, (bas)gitaristen zijn enorm conservatief met betrekking tot het instrument.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Frederiek »

Thanks :) :)

Lak is acryl, twee componenten, uit een paar spuitbussen. Mijn vorige bas had ik met nitrocellulose gedaan, vele lagen en een maand uitharden, een 'speciale' spuitcabine voor gebouwd (een stellingkast met een stuk bouwzeil er omheen, op het balkon). Nu het weer wat minder werd ging dat eigenlijk niet echt dus zocht ik iets dat ik er in een aantal keer dikker op kon zetten... Ik was in de veronderstelling dat het me alleen zou gaan lukken met fatsoenlijk spuitgereedschap, compressor en spuitpistool e.d., maar ik vind het toch aardig gelukt zo en kan eerst nog wel wat verbeteren aan mijn spuit/polijsttechniek (en een plek uit de wind zoeken volgende keer). Iemand vroeg waar ik hem had laten spuiten en ik hoop niet dat dat was omdat het er slecht uitzag :lol:
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Sanders »

Voorbereiding bij lakken is (meer dan) het halve werk. Als de ondergrond goed is, en de spuitmond ook, dan moet je al behoorlijk slecht bezig zijn om het alsnog te verknallen. Het ziet er erg fraai uit.

Hetgene ik doe bij lakwerk is de laatste laag nogal dik aanbrengen. Het te spuiten oppervlak moet dan wel horizontaal zijn. Dan "vloeit" de lak mooi uit, wat voor een strak & glad resultaat zorgt. Moet je wel een constructie maken waarmee je je bas 360° kunt laten draaien rond z'n lengte-as.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Charlie »

Hij is erg mooi geworden Frederiek. Complimenten! Die knoppen vind ik juist passen bij de rest. :jaaaaa:

Pedullist schreef: 05 nov 2017, 11:21 Ik blijf de ramp op mijn custom Pedulla toch erg classy vinden (en het speelt heerlijk):
Sodeju, da's vakwerk! Die grain loopt er bijna helemaal in door. Dacht 'n fractie; wat heeft de Pedullist zijn elementen diep gezet. :facepalm:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Tweede bouwproject

Bericht door ReneE »

Errug Gaaf!! :worship:
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Mach1 »

Super gaaf!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Tweede bouwproject

Bericht door stan dale »

begin maar je atelier uit te breiden voor de komende bestellingen als je zo verder doet ;-). proficiat!
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Re: Tweede bouwproject

Bericht door Marcus62 »

Wat een schitterende bas! :worship: :worship: :worship:
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Plaats reactie