Derde bouw - walnoot P-bass

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door ReneE »

Schitterend!
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Frederiek »

Heel erg bedankt allemaal!

Vooralsnog is mijn hebzucht niet voldoende bevredigd om er afstand van te doen ;) Sowieso verandert je instelling om iets te maken wanneer er een geldbedrag tegenover je tijd en toewijding komt te staan. Dat is niet per sé verkeerd maar dan moet ik weer een andere hobby zoeken :lol: En ik denk dat ze eerst nog wel een stapje beter moeten qua afwerking, ik kan nu alleen maar wat aankloten met spuitbussen en dat vind ik niet goed genoeg. Mijn werkhok is echt superklein dus productie draaien wordt 'm ook niet.

Wat de finish wordt ben ik dus ook nog niet uit. Nitro is mooi maar idioot veel werk en de acryl vind ik op een of andere manier niet diep genoeg glanzen. Een combinatie van mat en glans vind ik op deze bas misschien ook wel wat...
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Basvarken »

Ik heb totaal geen klachten over de glans van acryl. Het hangt volgens mij vooral af van voldoende lagen opbrengen en goed schuren en polijsten. Voor dat laatste gebruik ik vandaag de dag een polijstspons die je op een accuboor monteert. Na afloop met een speciaal smeerseltje uit de autolakwereld om de laatste swirls weg te krijgen. Als je wil krijg je echt een glas-achtige glans.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door BassAgent »

Mooi! Hij doet me in de verte een beetje denken aan de F-Bass VF:
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door badastronaut »

Mijn walnoot SWB heeft een soort semi glans olie finish. Vind ik zelf wel erg mooi.
image.jpeg
image.jpeg (1.03 MiB) 1805 keer bekeken
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Charlie »

Frederiek schreef: 02 jan 2018, 10:40 Mijn werkhok is echt superklein dus productie draaien wordt 'm ook niet.
....heb ik me laten afleiden door de snelheid van de ontwerpfase, de bouwkwaliteit, het vakvrouwschap en de consistentie van de ontwerpen. :wink:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Charlie »

@badastronaut: dat is 'n hele mooie top. :shock:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Frederiek »

Vakvrouwschap hihi :lol:
Basvarken schreef: 02 jan 2018, 15:49 Ik heb totaal geen klachten over de glans van acryl. Het hangt volgens mij vooral af van voldoende lagen opbrengen en goed schuren en polijsten. Voor dat laatste gebruik ik vandaag de dag een polijstspons die je op een accuboor monteert. Na afloop met een speciaal smeerseltje uit de autolakwereld om de laatste swirls weg te krijgen. Als je wil krijg je echt een glas-achtige glans.
Dan ga ik het nog maar eens proberen :wink:

Beetje gemeen om zo'n halve top te laten zien!
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door badastronaut »

Zo dan :D

Mocht je ooit shortscale bassen gaan maken voor de verkoop dan heb je alvast 1 klant. Shortscale bassen maken past misschien ook beter in je kleine werkplaats ;)
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (112.9 KiB) 1708 keer bekeken
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Frederiek »

Da's beter! Wie weet :)
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door badastronaut »

Zie net dat je met 2 bassen in de top 10 favoriete bassen van 2017 staat van Notreble! goed bezig!

https://www.notreble.com/buzz/2017/12/22 ... -features/
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door BassAgent »

Die Psilos bas is een bouwtopic over op Basschat. Was echt spannend om te volgen, want vrijwel alles in die bas was de eerste keer dat de bouwer zoiets maakte.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door deevit »

BassAgent schreef: 10 jan 2018, 12:43 Die Psilos bas is een bouwtopic over op Basschat. Was echt spannend om te volgen, want vrijwel alles in die bas was de eerste keer dat de bouwer zoiets maakte.
Hmm, ziet er vooral uit als een net niet lekker uitgezaagde ripoff van Ritter... (die headstock ligt er wel erg dik bovenop)
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door stan dale »

badastronaut schreef: 10 jan 2018, 12:09 Zie net dat je met 2 bassen in de top 10 favoriete bassen van 2017 staat van Notreble! goed bezig!

https://www.notreble.com/buzz/2017/12/22 ... -features/
Je weet wat dat wil zeggen! maak maar een uitbreiding van je ateljee ;-)
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door BassAgent »

deevit schreef: 10 jan 2018, 13:33
BassAgent schreef: 10 jan 2018, 12:43 Die Psilos bas is een bouwtopic over op Basschat. Was echt spannend om te volgen, want vrijwel alles in die bas was de eerste keer dat de bouwer zoiets maakte.
Hmm, ziet er vooral uit als een net niet lekker uitgezaagde ripoff van Ritter... (die headstock ligt er wel erg dik bovenop)
Dat is ook wel een beetje zo, maar als je 't topic leest is het heel interessant hoe hij met electronica etc. is omgegaan. Door de update van BassChat zijn alle embedde foto's naar de gallemiezen, dat is wel jammer.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie