afstellen van de truss rod Fender Jazz Deluxe 2004

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
hanzel
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:09

afstellen van de truss rod Fender Jazz Deluxe 2004

Bericht door hanzel »

Hoi! Sinds afgelopen weekend ben ik de gelukkige bezitter van een Fender Jazz Deluxe V, serial MZ4242713. Hij is dus van 2004/2005. Ik stel altijd zelf mijn basjes met mijn boeren-wijsheid af, echter bij deze bas heb ik echter niets aan een standaard imbus sleutel. Ik wil er wel een truss rod wrench voor aanschaffen, maar weet totaal niet hoe ik achter de maat voor deze sleutel kan komen. Heeft iemand voor mij een tip?
Heb jij wel eens een deja-vu.. of had ik dat al gevraagd?

Squier Affinity Jazz
Lakland Skyline 55-02 deluxe
EBS Reidmar 750
TecAmp M212
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: afstellen van de truss rod Fender Jazz Deluxe 2004

Bericht door Jerry »

hanzel schreef: 12 feb 2018, 09:58 Hoi! Sinds afgelopen weekend ben ik de gelukkige bezitter van een Fender Jazz Deluxe V, serial MZ4242713. Hij is dus van 2004/2005. Ik stel altijd zelf mijn basjes met mijn boeren-wijsheid af, echter bij deze bas heb ik echter niets aan een standaard imbus sleutel. Ik wil er wel een truss rod wrench voor aanschaffen, maar weet totaal niet hoe ik achter de maat voor deze sleutel kan komen. Heeft iemand voor mij een tip?
Aan het serienummer te zien is het een Mexicaan, hier heb je een 4,7mm inbus voor nodig, worden ook verkocht als 3/16"
hanzel
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:09

Re: afstellen van de truss rod Fender Jazz Deluxe 2004

Bericht door hanzel »

Jerry, heel erg bedankt voor jouw supersnelle antwoord. Ik ga gelijk eens shoppen op internet. Had al gehoord van een site (Stew Mac) waar je dat soort dingen allemaal kan kopen. Ik ga er gelijk mee aan de slag!
Heb jij wel eens een deja-vu.. of had ik dat al gevraagd?

Squier Affinity Jazz
Lakland Skyline 55-02 deluxe
EBS Reidmar 750
TecAmp M212
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: afstellen van de truss rod Fender Jazz Deluxe 2004

Bericht door Jerry »

Als je echt zo'n hippe met een T handvat zoekt dan kom je waarschijnlijk bij Stewmac uit, een simpel elleboogje kun je ook bij bv. Tonefactory krijgen
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: afstellen van de truss rod Fender Jazz Deluxe 2004

Bericht door Rieno »

Of een bouwmarkt. Het zijn Amerikaanse maten en er zijn genoeg inbus-setjes met zowel Europees (metrisch) als Amerikaans (imperiaal) erin.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie