30 inch scale bas

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

30 inch scale bas

Bericht door stan dale »

Lente schoonmaak= mis gekochte onderdelen opgebruiken.
Speelde al langer met het idee om een 30 inch scale bass te bouwen en had nog onderdelen liggen om op te gebruiken.
De body is van poplar en heeft mahonie red kleurbeits gekregen. De hals is een miskoop geweest ooit door de lengte maar net gepast voor een 30 inch bas en heeft 2 stroken paddouk en de rest is sipo mahogany. Toets is pau ferro. Element wordt een mudbucker en had hier nog een tweedehands, niet gebruikte NOLL 2 band pre amp. een slagplaat gemaakt. Zit ondertussen al redelijk ver.
IMG_0225.JPG
IMG_0225.JPG (1000.73 KiB) 1246 keer bekeken
IMG_0226.JPG
IMG_0226.JPG (1.13 MiB) 1246 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: 30 inch scale bas

Bericht door Jarno »

Leuk ding!
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: 30 inch scale bas

Bericht door stan dale »

En zo hij is af. De chinese mudbucker is in de vuilbak beland, zo'n waardeloos ding. Vervangen door een dimarzio dp120. noll 2 band eq. Poplar body, lamineert sipo mahonie met padouk en in het midden walnoot neck. Pau ferro fretboard. En als kers op de taart black nylon short scale snaren van d'addario. Normaal ben ik geen fan van flatwound snaren maar deze spelen wel zacht en lekker en hebben ook die vinty sound. Leuk basje geworden.
IMG_0237.JPG
IMG_0237.JPG (1.65 MiB) 1013 keer bekeken
IMG_0238.JPG
IMG_0238.JPG (1.63 MiB) 1013 keer bekeken
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: 30 inch scale bas

Bericht door blablas »

stan dale schreef: 09 mei 2018, 21:28De chinese mudbucker is in de vuilbak beland, zo'n waardeloos ding.
Heel herkenbaar! De Artec mudbucker die ik heb gebruikt in deze:
Afbeelding
Was zelfs in de brugpositie en single coil mode niet om aan te horen. Deed inderdaad de naam 'mud' eer aan, alleen maar dik zompig laag, nauwelijks mids en totaal geen hoog, absoluut niet mijn ding en daarom heel snel vervangen. De kap heb ik laten zitten echter er onder zit nu een Chinees Toaster binnenwerk die wel bevalt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: 30 inch scale bas

Bericht door stan dale »

oef ben blij dat ik niet de enige ben met de bad chinese mudbucker experience
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: 30 inch scale bas

Bericht door blablas »

Bad mudbucker is waarschijnlijk niet eens het geval, het is gewoon de aard van dit type pickup, dus eigenlijk is het een goede kopie :). De bijnaam mudbucker is niet zomaar uit de lucht gevallen!
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: 30 inch scale bas

Bericht door Britsie »

Zo, dat is een mooie bas geworden. Veel plezier ermee. :yes:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Plaats reactie