Welke electronica onderdelen zijn materiaal geluids gevoelig?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22940
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: Welke electronica onderdelen zijn materiaal geluids gevoelig?

Bericht door Angelo »

Air gap filters!
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7643
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Welke electronica onderdelen zijn materiaal geluids gevoelig?

Bericht door MR. LEE »

engelse drop condensators zien er het lekkerste uit .... :whistle:

:mrgreen:
Bijlagen
engelse drop cond.jpg
engelse drop cond.jpg (3.63 KiB) 484 keer bekeken
engelse drop 3.jpg
engelse drop 3.jpg (3.28 KiB) 484 keer bekeken
engelse drop 2.jpg
engelse drop 2.jpg (2.98 KiB) 484 keer bekeken
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Welke electronica onderdelen zijn materiaal geluids gevoelig?

Bericht door Goose »

Qua upgrade voor mijn signaal via mijn kabels zweer ik nog altijd op mijn cleane boost pedaal (standje 0).
Heb ook is een buffer laten maken door Rogier daarvoor maak uiteindelijk vond ik de cleane boost toch beter/lekkerder klinken. Ik merk het gelijk als hij uit staat. Minder sprankel top hoog, zonder te schel te worden. En meer laag komt mijn versterker in. Echt een aanrader voor anderen.
Had eigenlijk de boost gekocht om mijn preamp te versturen. Maar eigenlijk haalde ik altijd mijn oversturing uit mijn effecten. En bij mijn huidige amp heb ik gewoon een buizen oversturings kanaal.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Welke electronica onderdelen zijn materiaal geluids gevoelig?

Bericht door AmericanIdiot »

Voor een bassamp zou ik me om de C'tjes in de signaalweg niet teveel zorgen maken. Dat ga je niet terughoren. Voor HiFi is dat een ander verhaal, elco's in audiosignaalwegen zijn geen succes. Verder laat ik het hierbij voordat het weer tot het belachelijke getrokken wordt, er is iets van een gulden middenweg en een kern van waarheid. Mij zul je ook geen Hul kabels zien kopen. Ik kan gelukkig met een gedegen elektronicakennis en ervaring heel aardig de bullshit van de realiteit onderscheiden.

Veel beter investeer je in een goede voeding, deugdelijke potmeters en aansluitmateriaal. Kies materialen die stabiel zijn en blijven, kijk naar het temperatuurbereik (zegt veel over de levensduur) en zorg dat je goede soldeerskills hebt. De mooiste componenten met een koude las werken bagger. Aandacht voor afscherming en een stabiele behuizing en je bent aardig op weg naar een goed eindresultaat.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie