P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

Helluppie
Of t nu passief of met boost is, op de P geeft ie een dot output, op de J ook, maar met de toggle in het midden valt de output weg.
Ik heb m vergeleken met m'n gefrette variant maar zie alleen verschillen in de aardedraden, voor de rest lijkt ie dus niet uit fase te staan.
Wanneer ik bij de toggle de P met de J doorverbind........ geen verschil, kan het toch binnenin de toggle zitten ? van de contactspray kreeg ie ook geen praatjes.

ik heb r nooit een issue van gemaakt maar nu ik m in de verkoop wil zetten is het toch een lullig euvel..

PS ik ben jan doedel op electro gebied, het zou dus fijn zijn als je een helpfull laboratorium hebt in de buurt van Gouda
Dick
bowels rs924fl.JPG
bowels rs924fl.JPG (424.61 KiB) 2337 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Bericht door Peachabell »

Klinkt alsof je een nieuwe schakelaar nodig hebt.
Of de oude grondig moet nazien op vuil, of andere zaken die er voor zorgen dat er geen, of verkeerd contact gemaakt wordt.
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

laat ik die maar s bestellen, van prutsen wordt een mens alleen maar wijzer !!
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

switchcraft toggle erin........ helemaal geen geluid....... ergens is er een verbinding verwisseld maar waar.....

ik heb niks met t actieve circuit op deze bas, gebruik t nooit..... kon ik dat maar de schuld geven !!

kunnen vergelijken met een andere 924, er is toch iets aan de bedrading gewijzigd

kortom; er nog niet uitgeprutst en ik begin al in mezelf te l*lle
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Re: P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Bericht door en Adriaan »

WBP WorstBassPlayer schreef: 30 jun 2018, 12:13 switchcraft toggle erin........ helemaal geen geluid....... ergens is er een verbinding verwisseld maar waar.....

ik heb niks met t actieve circuit op deze bas, gebruik t nooit..... kon ik dat maar de schuld geven !!

kunnen vergelijken met een andere 924, er is toch iets aan de bedrading gewijzigd

kortom; er nog niet uitgeprutst en ik begin al in mezelf te l*lle
Je hoeft je pas zorgen te gaan maken als je tegen jezelf terug gaat lullen.
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

headroom................ dat betekent toch dat je genoeg ruimte hebt voor een echo of galm in je hoofd ?
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Bericht door MR. LEE »

.....of dat je genoeg ruimte hebt voor je hoofd... :mrgreen:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Bericht door MR. LEE »

lijkt me een heel erg simpel foutje ,...breng 'm effe weg naar een vakmannetje ,...of slimme buurjongen .....
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: P-oke, J-oke, PJ geen volume, Roadster RS924FL

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

met de roadster is t niet meer goed gekomen en een handige koper zou t wel oplossen..

toch.....

met een greco pj t zelfde probleem gehad, de draadjes van de brug pu gewisseld....... en dat was opgelost. T was wel origineel hoor, zo'n pj in een lange tunnel geluid.....maar al snel niet leuk meer
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Plaats reactie