ik ga ook maar eens beginnen..

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door RonC »

Hoi Allen,

Na 3 jaar op een wachtlijst gestaan te hebben mag ik morgen eindelijk beginnen aan mijn opleiding gitaarbouw aan het CMB in Puurs (BE).
Ik zat destijds met een "burn out" thuis en dat is juist een moment dat je gaat nadenken over je werk e.d.
Aangezien muziek maken mijn passie is, ik het het altijd al leuk vind om te sleutelen aan mijn gitaren en wanneer ik ooit bij bouwers kom mij dat een prachtig vak lijkt en daarnaast veel inspirerende bouwsels hier op het doe het zelf forum zie, heb ik besloten daar iets mee te gaan doen.

Omdat ik zelf nog geen ruimte heb (hopelijk volgend jaar wel) en zelf natuurlijk nog niet de vaardigheden heb en om zo maar wat te beginnen leek mij het ideaal om bij het CMB in de leer te gaan. Ik ga vanaf morgen dus 1 dag in de week aan de slag, De opleiding is opgebouwd in modules
Het eerste jaar is een basis opleiding waar je de technieken gaat leren, je maakt dan een "backpacker" gitaar.
Daarna kan je een keuze maken, ik wil dan kiezen voor steelstring/elektrisch en archtop, vervolgens een module reparatietechnieken....ik ben benieuwd hoe me dit gaat bevallen!
Uiteindelijk wil ik ooit 4 dagen gaan werken en 1 dag in de week bouwen/repareren als hobby..(en wie weet wat de toekomst dan brengt).
Laatst gewijzigd door RonC op 06 sep 2018, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door Charlie »

Zet mij maar op de wachtlijst voor´n basgitaar! Als ik de "non refundable deposit" voor de neck over moet maken hoor ik het wel!
Veel plezier en succes Ron! Ooit nog gedacht aan 'n baan als hotelier in je hotel in Duitsland? :lol:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door JohnBoy »

Spannend! Heel benieuwd wat je allemaal gaat maken :worship:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door RonC »

Charlie schreef: 05 sep 2018, 15:19 Zet mij maar op de wachtlijst voor´n basgitaar! Als ik de "non refundable deposit" voor de neck over moet maken hoor ik het wel!
Veel plezier en succes Ron! Ooit nog gedacht aan 'n baan als hotelier in je hotel in Duitsland? :lol:

Dank je Frank, je staat op de 2e plaats, mijn vrouw wil dat ik voor haar ooit een klasieke gitaar maak..
Laat ik eerst maar een beginnen met les.... :wink:

Maar dat van het hotel begrijp ik even niet.. :?
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door RonC »

JohnBoy schreef: 05 sep 2018, 15:29 Spannend! Heel benieuwd wat je allemaal gaat maken :worship:
Thanks!
Ben ik zelf overigens ook benieuwd naar!
Graag wil ik ooit een acoustische bas gebaseerd op een Takamine TB10 te kunnen bouwen... Eerst nog héél veel leren denk ik! haha!
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door Charlie »

RonC schreef: 05 sep 2018, 17:20Maar dat van het hotel begrijp ik even niet.. :?
Dit! Business plan lag al klaar! :lol:

Kurhotel Claassen.jpg
Kurhotel Claassen.jpg (552.16 KiB) 3467 keer bekeken
Riposa il giorno per dormire la notte.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door Frederiek »

RonC schreef: 05 sep 2018, 17:22
JohnBoy schreef: 05 sep 2018, 15:29 Spannend! Heel benieuwd wat je allemaal gaat maken :worship:
Thanks!
Ben ik zelf overigens ook benieuwd naar!
Graag wil ik ooit een acoustische bas gebaseerd op een Takamine TB10 te kunnen bouwen... Eerst nog héél veel leren denk ik! haha!
Dan ga ik dat van je afkijken want dat staat bij mij ook hoog op het lijstje! Veel succes met je opleiding!
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door RonC »

Charlie schreef: 05 sep 2018, 20:47
RonC schreef: 05 sep 2018, 17:20Maar dat van het hotel begrijp ik even niet.. :?
Dit! Business plan lag al klaar! :lol:


Kurhotel Claassen.jpg
Haha!!! Geweldig ja! 👍
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door RonC »

Frederiek schreef: 05 sep 2018, 21:16

Dan ga ik dat van je afkijken want dat staat bij mij ook hoog op het lijstje! Veel succes met je opleiding!

Nou als ik zo zie wat jij allemaal bouwt vraag ik me af of jij nog wel een opleiding nodig hebt!
Erg knap allemaal!!!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door blablas »

Succes en veel plezier met je bouw avonturen! :thumbsup:

Zou leuk zijn als je een bouwverslag bijhoudt hier.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door Basvarken »

Succes! We zullen het met belangstelling volgen!
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door wombatboter »

Ik dacht dat Stijn Kenens en Paul Belgrado daar ook resideren (of vroeger toch)..succes alleszins en knap dat je zo'n nieuwe invulling durf opzoeken ..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door Hans58 »

Succes! Een hele stap maar soms moet je rigoureus het roer omgooien.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door RonC »

Dank jullie allen! Stijn heeft hier inderdaad ook het vak geleerd. Daar ken ik het van.
Ik gooi het roer niet drastisch om hoor, 1 dag in de week les en de overige 4 dagen heb ik gewoon mijn vaste baan(waar ik het overigens weer goed naar mijn zin heb hoor!). Later fijn 1 dag bouwen en mijn werk gewoon aanhouden. Mocht er ooit iets meer uitrollen dan zou dat mooi zijn, zo niet, dan heb ik er een prachthobbie bij en ga ik gewoon voor mezelf bouwen! Niet echt een risico dus maar wel leuk!
Ik sta nu voor de deur in Puurs, over een half uur begin ik... 😀
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: ik ga ook maar eens beginnen..

Bericht door Hans58 »

Veel plezier!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie