Status S2 Classic vorm

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Status S2 Classic vorm

Bericht door anderson »

Hallo Lucky Status S2 bezitters, voor een komend project wil ik een S2 model gaan bouwen. Hiervoor heb ik alleen de contouren van de body nodig. Helaas krijg ik geen tekening gevonden op internet en wend me dus aan jullie.

Wie is er genegen tegen betaling een tekening van de bodycontouren te maken en me toe te zenden? Ik kan er gewoon geen betalen en vind het model gruwelijk mooi :roll: :jaaaaa: :jaaaaa:

Mag ik zeggen, alvast dank?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Status S2 Classic vorm

Bericht door Muziekschuur »

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Status S2 Classic vorm

Bericht door Jarno »

Heb je een directe link, Muziekschuur? Ik kreeg daar geen templates oid van een Status bas gevonden.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Status S2 Classic vorm

Bericht door Frederiek »

Als je een goede foto kunt vinden, perfect recht van voor, ben je ook al wel een eind. Je kunt de afstanden van topkam of 12e fret tot brugzadels gebruiken om de foto tot ware grootte te schalen, en eventueel iemand vragen de lengte en breedte (en dikte) van de body (of het rechthoekige vlak waarin de body past) op te meten voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Status S2 Classic vorm

Bericht door Jarno »

Probeer dan wel de foto van een beetje grotere afstand te nemen, anders dan valt je bas wat boller uit (de meeste camera lenzen vervormen wat tonvormig, je zou hem nog op een witte achtergrond met strepen kunnen leggen, dan kun je eventueel nog wat compenseren).

Fender had PDFs van user manuals op hun site, met tekeningen erin, ik heb die wel eens in Illustrator gehaald om de body eruit te destilleren. Misschien profi foto van internet of een oude brochure (moet dan wel in vector formaat).

Vector art niet kunnen vinden, maar hier Status site zijn wel wat fraaie foto's te vinden, mooi recht van voren, weinig vervorming.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Re: Status S2 Classic vorm

Bericht door anderson »

Bedankt voor de reacties maar wat dacht je waar ik mee begonnen was, ik heb zelfs een episcoop proberen te maken om een projectie op de muur te verkrijgen en zo een tekening op schaal te krijgen. Heb vroeger de Washburn versies gehad en weggedaan. :facepalm: het zou mooi zijn als een Status bezitter de contouren op papier aftekent.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Status S2 Classic vorm

Bericht door Muziekschuur »

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Status S2 Classic vorm

Bericht door Frederiek »

Het nauwkeurig omtrekken van contouren van een body met afrondingen is niet per se eenvoudig. Waarom lukt het niet op papier? Een foto schalen en omtrekken en op enkele a4'tjes uitprinten kan toch best goed zijn?
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Status S2 Classic vorm

Bericht door Basvarken »

Wellicht staat ie hier ergens tussen?

https://www.gitarrebassbau.de/viewtopic.php?t=6
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Status S2 Classic vorm

Bericht door Ken »

Was hier niet iemand op BGF die ook een Status bodyvorm gemaakt had? Ben de link even kwijt, maar de vraag die je stelt is dezelfde.

EDIT: het is volgens mij Erik: viewtopic.php?f=11&t=31789&start=225
Plaats reactie