Brugzadel Rickenbacker wiebelt (wiebelde)

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Brugzadel Rickenbacker wiebelt (wiebelde)

Bericht door rensbass »

K had t al gepost in t Ric-topic, maar toch n beetje dhz dus hier ook. Misschien heeft iemand er wat aan

Een van de brugzadels op mn ric 4003s wiebelde, de E-snaar. Er vervelend, gaf bijgeluiden en is erg irritant bij de aanslag van E en de A-snaar. mijn fix:

De zadels van een ric zitten vast op een brug, met een stelschroef aan de achterkant (waar je heel klote bij kan)
Deze stelschroef komt er aan de voorkant van de brug net niet doorheen, maar valt wel in een gaatje aan de voorkant. Het euvel is dat het gaatje aan de voorkant net te hoog zat, of t gat met schroefdraad in t zadeltje te laag, waardoor het zadeltje niet lekker rustte op de brug en dus wiebelde.
K had een paar opties;
1 t gat aan de voorkant van de brug opboren zodat t zadeltje naar beneden geduwd word door de snaar
2 t stelschroefje inkorten zodat tie niet meer in t voorste gaatje valt. (of n ringetje aan de achterkant ertussen)
3 t stelschroefje iet dunner slijpen aan het uiteinde
4 het zadeltje aan de onderkant uitvullen.

Ik heb voor t laatste gekozen, een paar stukjes kopertape op maat geknipt en onder t zadeltje geplakt.
Zadeltje past nu perfect, wiebelt niet, je ziet er niks van, eenvoudig te doen, niks permanents verbouwd en kan om wat voor reden dan ook ongedaan worden.
Ben er weer blij mee!
Grtz!
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Brugzadel Rickenbacker wiebelt (wiebelde)

Bericht door koen van soelen »

Bij mij ook! Zelfde bas (dezelfde kleur zelfs!), zelfde euvel, zelfde oplossing gebruikt!
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Brugzadel Rickenbacker wiebelt (wiebelde)

Bericht door rensbass »

En dat in dezelfde provincie! (Wel ander eiland)
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Brugzadel Rickenbacker wiebelt (wiebelde)

Bericht door koen van soelen »

Ligt aan de aardstralen!
Plaats reactie