Afmetingen Steinberger XT2

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
DJean66
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2019, 21:48

Afmetingen Steinberger XT2

Bericht door DJean66 »

Hallo allemaal,

Ik wil zelf voor het eerst een basgitaar gaan bouwen en wil starten met een Steinberger XT-2 standard bass. Dit lijkt mij een goed ontwerp omdat de body mij vrij eenvoudig te maken lijkt. Maar hoe en waar ik ook zoek op internet, ik kan nergens de afmetingen van de body vinden. Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Groet,
Jan
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Afmetingen Steinberger XT2

Bericht door Frederiek »

Voor de maten van het vooraanzicht is dat betrekkelijk eenvoudig: zoek een goede afbeelding en gebruik de toets om de rest van de maten uit te rekenen. Je zou de afbeelding dusdanig kunnen schalen dat de afstand tussen fret 0 en fret x (of de hele mensuur) een precies aantal millimeters is, de originele afstand daartussen kun je opzoeken in een tabel.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Afmetingen Steinberger XT2

Bericht door Jarno »

Dit, idd.

Zo'n foto bijvoorbeeld:
Afbeelding

Vroeger heb ik wel eens een PDF van een ownersmanual uit elkaar gesleuteld omdat daar een vector tekening van een bas in stond, werkt ook (en bij password protected PDF's is er altijd het internet hetgeen uitkomst biedt om die beveiliging eruit te halen).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie