Setje elementen omwisselen: moeilijk?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Maup
Berichten: 874
Lid geworden op: 25 sep 2006, 16:57

Bericht door Maup »

Danthaman schreef:Gilles ook!...
Pas vanaf aanstaande maandag toch?????????
"...People like YOU are the reason, people like ME need medication..."

Je hebt Fretted.
Fretless.
Maar ik speel "niet te Freten"
Gebruikersavatar
Maup
Berichten: 874
Lid geworden op: 25 sep 2006, 16:57

Bericht door Maup »

RUIS schreef:S39 heb je niet nodig om in een bas te solderen.
De nieuwere versie (S39-Cu) is nog wel te koop.

oh ok ik dacht dat het helemaal uit de handel was genomen.
"...People like YOU are the reason, people like ME need medication..."

Je hebt Fretted.
Fretless.
Maar ik speel "niet te Freten"
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Schop.
Zojuist even een ander P-element in m'n ouwe trouwe Fenix gezet. Toen ik m'n andere P kocht kreeg ik er een MightyMite PU bij, klinkt wel voller dan de originele van die Fenix. Uit luiheid zelfs de snaren niet ontspannen, gewoon er tussen door gefriemeld.
Gebruikersavatar
Pipedown
Berichten: 580
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:30

Bericht door Pipedown »

mischien heeft iemand hier nog iets aan?
een standaart J-bass draadjes diagram
https://www.seymourduncan.com/support/sc ... _bass.html
of van een standaart P-bass:
https://www.seymourduncan.com/support/sc ... pbass.html
of gewoon van wat je ook maar wilt:
https://www.seymourduncan.com/support/schematics.shtml

Greets, Dennis 8)

Squier Vintage Modified Precision Bass
Ashdown MAG300 Top.
Ashdown 4X10 MAG Deep Cabinet.
Robbedoes
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jul 2004, 23:19

Bericht door Robbedoes »

Hallo allemaal,

Ik heb een Squier Jazzbass uit 1987 (E-serienummer) Weet iemand toevallig wat voor pickup elementen hierin zitten en of het zin heeft deze op te waarderen? Ik vraag het uit nieuwsgierigheid omdat ik erg tevreden ben over deze bas maar me afvraag of er nog een beter geluid uit te toveren is.............................

Groetjes Robert
Aria Pro II 1983
Squier Jazz 1987
Fender Precision USA 2009
Fender American Pro II Jazz Bass 2023
GRbass ONE 800
GRbass 212 Tslim cabinet
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Als het de originele zijn dan zijn het ..... *roffel*...... Squiers! Upgraden kan, maar bewaar de oude, je weet maar nooit. 't Hangt natuurlijk af van het soort geluid dat je zoekt.
Robbedoes
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jul 2004, 23:19

Bericht door Robbedoes »

:lol: "Roffel" Squiere's wat zij dat? Ik zoek het authentieke Jazzbass geluid dus show me the way naar de juiste elementen :oops:

Groetjes Robert
Aria Pro II 1983
Squier Jazz 1987
Fender Precision USA 2009
Fender American Pro II Jazz Bass 2023
GRbass ONE 800
GRbass 212 Tslim cabinet
Gebruikersavatar
Pipedown
Berichten: 580
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:30

Bericht door Pipedown »

hier zijn wat elementen te krijgen voor je Jazz Bass (beetje naar onder scrolle)
https://www.voxhumanawebstore.nl/webstor ... 37&sort=2a

Squier Vintage Modified Precision Bass
Ashdown MAG300 Top.
Ashdown 4X10 MAG Deep Cabinet.
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

kijk ook eens op www.bestbassgear.com
Ja toch?
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Robbedoes schreef::lol: "Roffel" Squiere's wat zij dat? Ik zoek het authentieke Jazzbass geluid dus show me the way naar de juiste elementen :oops:

Groetjes Robert
Squier? Meet eerst effe de bestaande elementen op. Zijn ze even lang of is het brug element langer? Indien brug element iets langer is, hoera! Je kan nu vrijwel elke J-bas elementen set kopen die er is.

Indien evenlang, lastig! De meeste J-bas setjes zijn 2 elementen van verschillende lengte...

Je zoekt het "authentieke Jazzbass geluid", welk geluid is dat? Noem eens een bassist die het geluid heeft dat je zoekt, of anders een bekend nummer met de door jou gezochte klank.

Er bestaan enorm veel verschillende soorten J-bas elementen. Het is zonder verdere info erg lastig om een paar typen te aan te bevelen.

Probeer of je het maart 1999 nummer van Bass Player ergens kan vinden. Er staat een test in van 24 setjes passieve J-bas elementen: Bartolini, Basslines, DiMarzio, Fender, Fralin etc. Lekker stukje lectuur. Ja dat nummer heb ik, nee ik leen het niet uit. Sorry.
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Ik heb het vandaag dan toch maar eens gewaagd. Ik had al een tijd een setje DiMarzio Ultrajazz liggen die ik eigenlijk in de Squier jazz wilde stoppen, maar die klinkt eigenlijk zo goed, dat ik daar mijn handen niet aan wilde branden. Echter toen ik laatst mijn nieuwe jazz aanschafte waar Fender MiM elementen in zaten dacht ik, dat moet anders kunnen.

Eerst maar eens wat uitgeprobeerd op de voorversterker die ooit in de miller zat. Draadje lossolderen, tin weg, draadje weer vastsolderen. Nou, ging eigenlijk best makkelijk, dus meteen het basje er maar bijgepakt. Elementen eruit, lossolderen, nieuw element erin schroeven, draadjes door de gaatjes en solderen maar. Ging ook weer niet heel makkelijk want veel ruimte heb je niet echt vond ik. Daarna andere element en uiteindelijk zat alles vast.
Toen probeerde ik de elementen nog iets verder erin te schroeven en toen draaide ik een van de schroefjes lam. Verder erin hoeft ook niet eigenlijk, maar als ze er nog een keer uit moeten, heb ik een probleem... :(
Controlplate weer vastgemaakt, en de snaren erop om zo snel mogelijk proberen of er geluid uit kwam en zowaar, dat kwam er uit!

Daarna gepoogd om de slagplaat er weer op te krijgen. Nou dat ging dus niet lukken, paste er niet meer tussen. Terwijl ik toch echt de elementschroeven in dezelfde gaten heb teruggedraaid (denk ik...). Na veel wrikken lukte het dan toch, maar handig was anders.

Nog maar even geprobeerd en klinkt behoorlijk goed moet ik zeggen, beter dan die er in zaten. Beetje raar is dat als ik beide elementen helemaal open draai dat ie dan iets geknepen wordt lijkt. Beetje terugdraaien van een van de elementen geeft dan een hoger volume. Apart, maar wel omheen te werken.

Al met al goeie upgrade voor mijn nieuwe bassie :D 8)
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Plaats reactie