Spraycans etc.

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Spraycans etc.

Bericht door koentje_bassist »

Howdie,


Ik ben binnenkort (zomervakantie) van plan mijn stagg als proefproject te refinishen in Lake Placid Blue. Als dit goed uitkomt, kan het zijn dat de Musicman Sub volgt, maar dat is nog af te wachten (deze krijgt dan ook een white pearl slagplaat).

Nu weet ik niet waar ik deze kleur zou kunnen krijgen. Iets donkerder als LPB mag ook, lichter liefst niet.
Ook weet ik niet of ik zelf zo van die spraycans zou kunnen kopen (waar?) of best langs een garage langsga (100m verder, kennissen van ons) om dit te laten verven. Ik heb wel een beetje schrik dat er zo'n hele dikke laag op komt te zitten, en dit zou nadelig zijn voor het geluid.
Mijn MM sub zou eventueel ook gewoon gelakt kunnen worden (niet met olie, want dan kan ik hem nooit meer refinishen).

Ideetjes? Dus waar kan ik die kleur verkrijgen (België)? En zelf doen of laten doen? Hoe duur in een garage? Ben niet van plan naar een echte luthier te gaan, dat kost me iets te veel.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Probeer eens een autolakkenspeciaalzaak.
Ja toch?
Gebruikersavatar
Maup
Berichten: 874
Lid geworden op: 25 sep 2006, 16:57

Bericht door Maup »

-Let wel op dat je goeie primer gebruikt wanneer je autolak gebruikt. Er zijn autolakken die op hout een agressieve werking hebben wanneer ze direct op het hout worden gespoten.
- Wanneer je met autolak je bas hebt gespoten kan je, in veel gevallen, daarna wel vergeten om met een andere verf soort weer over te schilderen. Kan wel maar dan moet je ERG veel schuren (branden is dan makkelijker)
Andere soorten verf hechten erg slecht op autolak. (andere verfsoorten gaan "drijven" waardoor je geen mooie dekking meer krijgt op een autolakondergrond)

Al eens geprobeert een spuiterij te benaderen???
Of een meubelmaker?? Die hebben adressen (of doen het zelf) waar ze hun meubels laten spuiten.
"...People like YOU are the reason, people like ME need medication..."

Je hebt Fretted.
Fretless.
Maar ik speel "niet te Freten"
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Of een gitaarbouwer... :roll:
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

BassKees schreef:Of een gitaarbouwer... :roll:
Leek mij ook lichtelijk logisch......maja :roll: :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
kadee
Berichten: 336
Lid geworden op: 06 nov 2005, 13:43

Bericht door kadee »

Surferboy schreef:
BassKees schreef:Of een gitaarbouwer... :roll:
Leek mij ook lichtelijk logisch......maja :roll: :wink:

Tis een Belg he...
Heavium

*Ibanez ATK*
*Ibanez Roadstar*
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Ach, een luthier is natuurlijk een gitaarbouwer. Topicstarter vond dat te duur lees ik nu.
Je zou daar wel kunnen vragen over hoe en wat (en waar) voor het spuitwerk...
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Dit antwoord kreeg ik. Ik ga er toch maar vanaf zien. Slagplaat kan ik eventueel nog wel doen, maar dat lakken is me te kostelijk. Ik heb dan nog zelf geen ervaring ook niet.

Hallo,

slagplaat voor SUB is geen probleem, ik heb er al een aantal gemaakt :-)
+/- 65 euro in white pearloid.

lakwerk is +/- 300 euro voor metallic en candy kleuren

lakken kan je gerust zelf, als je een spuitpistool en een compressor hebt en de juiste stappen volgt.
Deze kleuren kan je niet met de borstel aanbrengen omdat ze opgebouwd zijn uit verschillende kleurlagen die overal perfect evendik moeten zijn anders krijg je donkere vlekken in de lak.

ik gebruik dezelfde lak als fender enz... 'sherwin williams' 2k polyurethane/polyester lak en vernis voor hout. Autolak is niet hetzelfde, die is gemaakt voor een goede hechting op metaal en dus ook niet gemaakt voor hout :-)

ik koop deze speciale houtlak in 10L vatjes, ik weet niet waar ze die in kleinere hoeveelheden hebben, anders zou ik die ook wel ergens anders kopen :-)
(je hebt maar +/- 750ml vernis nodig voor een gitaar) +/- 110 euro per liter

-eerst moet je een grondlak gebruiken +/- 50 pet liter, deze gladschuren met fijn schuurpapier zodat je een egale grondlaag hebt.
-voor lake placid blue of metallic blue moet je een speciale metallic pigment in de lak mengen voor de ondergrondkleur. +/- 120 euro per liter.
-dan moet je een speciaal pigment in de lak mengen zodat je een soort doorzichtig blauw hebt. +/- 120 euro per liter
-8 uurkes wachten, daarna 2 lagen vernis met +/- 12uurkes tussen de lagen
-gladschuren met fijn schuurpapier
-dan +/- 10 tot 15 lagen vernis (dun aanbrengen) en om de 2/3 lagen fijnschuren
tussen de lagen minimum 12 uur en maximum 24uur wachten !!!!
-ongeveer 6 weken laten uitharden
-dan weer fijnschuren met heel fijn schuurpapier
-daarna polijsten met polijstpasta in 5 stappen tot je een hoogglans hebt.



Met vriendelijke groet / yours sincerely,
Henny

Guitar & Sound Service vof
Vlinderstraat 1
3945 Ham / Belgium
www.GuitarGear.be
Tel.: +32 (0) 475 - 53 89 38
Fax: +32 (0) 13 - 32 67 18
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Neuh, dan zou ik ook niet meer durven....
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Ik heb mijn Squier bij guitarworks in Venlo laten doen, voor 160 euro. Metallic (alhoewel minder metallic dan ik had verwacht, maar da's lastig inschatten van te voren), inclusief gaatjes passend maken voor nieuwe slagplaat, aarde binnendoor ipv buitenlangs en nieuwe strapbutton gaten. Erg concurrerende prijs en goede kwaliteit! Maar wel een stukkie rijden... :)

www.guitarworks.nl

Afbeelding
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
LedZep
Berichten: 643
Lid geworden op: 29 dec 2006, 13:45

Bericht door LedZep »

Frankie schreef:Ik heb mijn Squier bij guitarworks in Venlo laten doen, voor 160 euro. Metallic (alhoewel minder metallic dan ik had verwacht, maar da's lastig inschatten van te voren), inclusief gaatjes passend maken voor nieuwe slagplaat, aarde binnendoor ipv buitenlangs en nieuwe strapbutton gaten. Erg concurrerende prijs en goede kwaliteit! Maar wel een stukkie rijden... :)

www.guitarworks.nl
Dat's idd wel een strak resultaat 8)
Voer hier een onderschrift in.
Plaats reactie