Stijn Kenens Luthier

Dit subforum is uitsluitend bedoeld voor de commerciëlen onder ons om de leden van BGF op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen en producten.
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Stijn Kenens Luthier

Bericht door stijnkenens »

Zoals sommigen al weten heb ik een klein gitaaratelier waar vooral herstellingen passeren, af en toe wordt er een bas gebouwd, maar ook andere snaar instrumenten zijn me niet vreemd !

Het is de bedoeling om hier zonder schroom te kunnen vertellen wat er op de werkbank verschijnt: Een beetje wat er al op de facebook pagina verschijnt, maar dan vooral bass- gerelateerd.

Ik ben net verhuisd naar een nieuw atelier, dus ook het uitbouwen van een atelier zal hier wel aan bod komen.
Het is niet de bedoeling om hier de alwetendheid uit te gaan hangen, er rijzen nog steeds vragen bij bepaalde herstellingen.


Zo ziet het atelier er nu uit:

Afbeelding

Als dat allemaal wat beter op z'n plaats staat dan is dat de leukste plek tot hier toe !

Het atelier is gevestigd in een oud schoolgebouw, vlak achter het Sportpaleis in Antwerpen.
Ik zit er samen met 14 andere kunstenaars,van mode ontwerpers over fotografen, maar ook schilders, glas- en monumentale-kunstenaars.

Pm me maar voor het adres.


Mvg.

s.
Laatst gewijzigd door stijnkenens op 24 jul 2013, 16:40, 3 keer totaal gewijzigd.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 706
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Kijk, dit is nu zo'n toffe opwaardering door de commerciele hoek van het BGF die ik graag zie!
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3021
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Het heeft nog niet de 'gezelligheid' van het vorige atelier maar er is wel meer ruimte (en dus meer mogelijkheden). Veel succes allesinds. :yes:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

trippy demon schreef:Kijk, dit is nu zo'n toffe opwaardering door de commerciele hoek van het BGF die ik graag zie!

:stupid:
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

Merci, merci !
@ Britsie: Het komt, het komt, dat vorige atelier was ook 2,5xzo klein, dus het zal nog wel even duren eer dat even vol zit !



s.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7419
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

stijnkenens schreef:...dus het zal nog wel even duren eer dat even vol zit !..
Famous last words! :mrgreen:
Succes Stijn!
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

Er is ondertussen al het een en ander vertrokken.

De Single cut van Mundez:
Ze komt binnenkort even terug op bezoek voor het trussrod covertje en een degelijke afstelling.
Dan kan ik ze in vol ornaat laten zien, met danish oil finish afwerking enz ...

Afbeelding


En morgen gaat deze weg voor een eerste testrun op een repetitie !
En dat gaat pijn doen, want die gitaar is geweldig !
Goede feel door de Warmoth body (chambered swamp ash met flamed maple top, belly cut en armrest. Modified by SK ! )
Handwound pickups, neck lichtjes overwound en de brug heeft een heavy 11k weerstand !!! Zoals enkele originele blackguards uit de '50 !

Afbeelding



s.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1018
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Mooi gemaakt!

Vind de foto van de gitaar ook wel erg goed gemaakt tegen de achtergrond, zo komt de hals erg mooi uit tegen de schaduw rijke achtergrond en de rode body steekt mooi af tegen de lichtere vloer. Lijkt haast wel of daar over nagedacht is, top!
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Wel jammer dat de vlam van het esdoorn in de hals niet evenwijdig loopt met de frets :wink:
Gebruikersavatar
frank24
Berichten: 1351
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:17

Bericht door frank24 »

Hogerop de hals wel, ;-)

Ik ben bij voorbaat al geen fan van de Fendermodellen, en in het bijzonder doet de Tele mij heel weinig. Maar dit is echt een hele mooie gitaar! 8) En de foto is ook heel erg netjes gemaakt!
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Leuk om te zien dat je je wat toelegt op die gewaaierde frets :D Vind het nog altijd een geweldig concept.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

Merci, merci, de gang naar het atelier leent zich, omwille van het dakraam perfect voor foto's.
Nu nog wat opruimen, want de balken links en de plexi plaat rechts zijn wel van mij, maar moeten nog verwerkt worden in het atelier (weet alleen nog niet waar ...)
Het raam rechts achteraan zou ik voor een fotoshoot ook nog willen verduisteren. Maar daar achter ligt een gezamelijke ruimte ter grote van een tennisveld, het is namelijk een oud schoolgebouw, incl turnzaal :D.


Goh, die fanned frets ... Een tele of andere gitaar nabouwen interesseert me geen z*k. dus het was een leuk idee om een moderne twist aan een van de oudste ontwerpen te koppelen !


s.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

En ik kan uit eerste hand zeggen dat die Fanned-dingen van Stijn verbazingwekkend comfortabel in de hand liggen en gewoon goed klinken (en dat wil wel wat zeggen van een traditionalist zoals ik!)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

Afbeelding
:kwijl: :kwijl:
:shock:
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

knap zeg!
Plaats reactie