Stijn Kenens Luthier

Dit subforum is uitsluitend bedoeld voor de commerciëlen onder ons om de leden van BGF op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen en producten.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik vind het wel tof, die bril. 't Is dat ik al meer dan 25 jaar tot tevredenheid lensdrager ben (nee, niet al die tijd dezelfde en ook geen hout :mrgreen: ), anders leek me zo'n bril ook wel wat.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Lijkt me mijn nieuwe stage bassbril. Omdat ik toch een beetje toneel angst heb wil ik een bril met roze glazen op sterkte. Ik twijfel nog want als er nou een enthousiaste fan met knap decolleté vooraan staat dan ben ik met een roze bril vast ineens de wijs kwijt....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10846
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Wat weegt zo'n bril precies?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

Ik zit op 18 gram met scharnieren en zonder glazen ...

Van het weekend eens de nieuwe scharnieren proberen te monteren, en dan heb ik eindelijk, hoop ik, een vol montuur.


s.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Spannend...

Houten montuur met roestvast stalen poten... Ook mooi...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

De nieuwe scharnieren zijn veel belovend, het is niet meer zo'n hard montuur, ineens zit er een pak meer flexibiliteit in het montuur.
Er moeten echter nog wat aanpassingen gebeuren, voor ik ze kan monteren !



s
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

Tadaa, het eerste prototype met echte glazen op sterkte !

Afbeelding


Afbeelding


Ik ga nog een paar prototypes maken, om het onder de knie te krijgen, erna mag je bestellen.

Prijs staat nog niet vast maar ik denk richting € 250 of zelfs iets meer ...



s.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3029
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Mooi gedaan man. :yes:
Hmm, verleidelijk: een custom-bas met Nordstrand Dual Coils (die heb ik al liggen) en een bijpassende bril... :kwijl:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Kijk voordat je er "groots" mee uitpakt, of je qua design/style niet in de problemen komt met de Luxottica Group.
Bij prijzen van €250,- en hoger trek je nogal gauw de aandacht. Leuk en creatief initiatief. Veel succes!
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

Ik denk dat het wel meevalt.
Het is een montuur dat ik met de hand heb overgetrokken en dan nog heb aangepast in dikte voor hout.
Ik denk niet dat je een patent kan nemen op een stuk hout met 2 gaten en 2 oren ...



s.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Cool.... Ga alvast kijken naar roze glazen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Djay
Berichten: 263
Lid geworden op: 09 jul 2008, 12:41

Bericht door Djay »

Houten brillen zijn niet af te stellen en meestal niet zo comfortabel. Hoe je de glazen gaat monteren is mij ook nog een raadsel. Normaal moet je het montuur kunnen open doen om het glas in te plaatsen. Bij kunststoffenmonturen moet je die opwarmen.

Rolf is één van de merken die houten brillen maakt. Zij hebben een speciaal systeem met een soort nylon draad om het glas te fixeren. Bij die Rolf brillen kan je ook de veer uiteinden aanpassen voor een hoger comfort. Maar die kosten rond de 600 euro.

Ik ben opticien en verkoop geen houten brillen omdat ze niet aanpasbaar zijn. Ik vind ze mooi maar comfort speelt toch ook een rol.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

stalen pootjes en een aangeschroefde neusvleugel/pootjes? Dit is de eerste die gewoon "hout" moet schreeuwen... Lijkt me logisch.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

@ Djay

Deze zit zeer comfortabel, ik heb hem nu een halve week op, en totaal geen last. Gelijmd met watervaste lijm en afgewerkt met een dun nitro laagje, waarschijnlijk gaat het esdoorn wel verkleuren, in contact met de huid, als de lak gaat slijten.

De glazen zijn plastiek, hebben ze mij aangeraden, glas zou waarschijnlijk breken tijdens het monteren. En zitten gewoon vast in een groefje, zoals acetaat monturen. De optieker heeft ervaring met andere harde materialen zoals hoorn, en verzekerde mij dat het geen problemen ging geven, zoals uiteindelijk is gebleken.

Over dat aanpassen heb je gelijk, deze bril staat mooi met beide poten op de grond, en staat mooi recht op mijn neus.
Hij heeft ondertussen op verschillende neuzen gestaan en ik merk inderdaad dat het niet voor iedereen is weggelegd.


s.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik vind m geweldig!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie