de onzichtbare gitaar draagsteun

Dit subforum is uitsluitend bedoeld voor de commerciëlen onder ons om de leden van BGF op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen en producten.
Plaats reactie
Martin Brinckman
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:38

de onzichtbare gitaar draagsteun

Bericht door Martin Brinckman »

Heb zelf jaren in een Big Band gespeeld en altijd staand (is prettiger, dynamischer), maar kreeg na een uurtje toch wel steeds het opschud gevoel, steeds de bas even optillen en verschuiven. Helpt natuurlijk niet echt en daarom een eenvoudig hulpstuk ontwikkeld dat nu te koop is op https://www.guitarassist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Een lowbudget device die minimaal de helft van het te dragen gewicht overneemt, tenminste als je hem goed plaatst op je (of een losse) riem.
Doordat het gitaar-gewicht op de riem op de heup hangt drukt deze riem door deze actie tegelijkertijd ook prettig tegen de onderrug aan, kortom zeer behulpzaam bij het voorkomen van rugpijn of het verminderen cq. laten verdwijnen ervan. Kortom weer zorgeloos spelen ! Want er zijn heel wat bassisten/gitaristen die een flinke bos hout voor de deur hebben..
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Dit is een veel betere en coole oplossing dan die 2 schouderdraagband!
Laatst gewijzigd door Hagen op 19 nov 2014, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Cool! Wel jammer dat ik altijd mijn shirt over mijn riem gooi om buckle rash te voorkomen. Deze oplossing lijkt me ook niet geschikt voor punkbassisten die hun bas op hun enkels dragen. En die zuignap moet het natuurlijk maar doen op je gerelicte Sandberg met gortdroge houtplekken.

Al dat pessimisme ten spijt, ik verwacht dat dit een geweldige steun gaat zijn voor velen! Kudoos aan Martin dus!
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Gebruiksaanwijzing voor de Guitar Assist

Zorg dat de rugzijde van de gitaar schoon en vetvrij is;
Draag een goed aangetrokken riem of band in de broek of om de heupen;
Schuif de complete GA op deze riem of band, bij voorkeur net rechts (voor de linkshandige net links) van de gesp;
Hang de gitaar om zoals gewenst, buig zelf iets achterover en druk dan de gitaarbody tegen de zuignap. Weer in rechte positie zal de gitaar nu ook op de GA steunen;
De ideale balans is een gedeeld gewicht tussen de GA en de strap, dus indien het niet goed voelt, herplaats tot tevredenheid en druk de zuignap rondom aan met de vingers;

Nog enkele handige tips

Voor meer bewegingsvrijheid kan de GA ook gebruikt worden als stand-by, dwz. de gitaar net zo lang uit de houder te laten als dat nodig is.
De zuignap kan eindeloos worden herplaatst, (kan ook dagen blijven zitten) maar als steeds opnieuw naar de juiste plek gezocht moet worden kan een kleine sticker (max. 5 mm.) uitkomst bieden.
Wanneer de achterzijde van de gitaar wat beschadigd is of de zuignap glijd kan een stuk transparant plakplastic eronder een goede oplossing bieden (wordt gratis meegeleverd).
Echter indien de achterzijde te onregelmatig is, dan is de werking van de zuignap onzeker en succes niet gegarandeerd.
Dus… blijf bij de beste service en kwaliteit van de originele ontwerpers: Guitar Assist by SATORI / TRICAS
Daar hebben ze dus al lang aan gedacht ;)
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Bericht door dejohan »

Ik heb toch een klein In De Gloria gevoel bij het youtube filmpje

Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

Prima idee! Sterker nog echt zo'n "shit, dat had ik ook kunnen bedenken momentje". Misschien dat de stoere rockers grinniken, maar als er in muziekland net zoveel rugpatientjes zijn als de "normale" wereld...
Wellicht even een iemand uit je omgeving vragen die de video wat vlotter kan maken, iets meer tempo er in (korter ook), wat Nederengels er uit en daarin ook je oplossingen voor oneffen ondergrond e.d. noemen.

Succes !
lijkt me enig
Plaats reactie