Acoustic Alignment - limited size, unlimited sound

Dit subforum is uitsluitend bedoeld voor de commerciëlen onder ons om de leden van BGF op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen en producten.
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Acoustic Alignment - limited size, unlimited sound

Bericht door Rdatema »

Geachte iedereen !

Na de eerste introductie binnen het forum gisteren op de landelijke bassistendag in Groningen, hierbij ook aan deze kant van het forum de officiële aankondiging van onze speakercabinetten.

Na twee jaar zoeken, proberen, testen, wijzigen, etc etc zijn we tot drie modellen gekomen waar we erg trost op zijn. De eerste feedback hebben we gisteren al mogen ontvangen, maar we zijn benieuwd naar meer ! Dus graag daag ik jullie uit de site www.acousticalignment.nl te checken en je vragen, bevindingen, tips of wat je meer kwijt wilt aan ons te posten !
Laatst gewijzigd door Rdatema op 15 mar 2018, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Acoustic alignment

Bericht door Buster »

De specificaties, omschrijvingen en beloftes zijn mooi, de exemplaren op de site zien er mooi uit.
Dan rijst de vraag: wâ kost dâ?
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Acoustic alignment

Bericht door Hagen »

Ik snap geen ene moer van alle technische termen. Wel straalt er een bepaalde technisch idealisme uit. Het is geen glad verkooppraatje.
Dat siert jullie en dat maakt me nieuwsgierig naar gewicht versus geluid, vooral bij hogere belasting. (Of hoort bepaalde vervorming bij de charme van een merk?)
ik heb het vermoeden dat dit nieuwe merk iets speciaals is. Dat is goed want je moet je onderscheiden van de massaproducenten. Dat maakt het gelijk voor mij minder bereikbaar.

Tip voor op de internetpagina: zet een herkenbaar voorwerp bij de foto van de modellen. Zo kan iedereen in een oogopslag zien hoe groot (lees: klein) ze zijn.

Wel gaaf dat jullie dit merk lanceren en er een bedrijf mee gestart zijn. Heel veel succes!
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Acoustic alignment

Bericht door Rdatema »

Bedankt voor jullie positieve reacties!

Ons doel was om iets te ontwikkelen wat we zelf niet konden vinden op de markt. Bij deze (eerste) modellen was het doel glashelder, we hebben het niet losgelaten toen we steeds na elke genomen hobbel een volgende uitdaging tegen kwamen. Het resultaat is een uitzonderlijk product, ondanks dat het vanuit bedrijfseconomisch oogpunt wellicht te kostbaar en complex is om winstgevend in de markt te zetten.

Dan komen we ook meteen op het tweede punt, de prijzen. Deze zijn eigenlijk net zo idealistisch als de technische doelstellingen, en de introductieprijzen liggen slechts weinig hoger dan de productiekosten. Wij vertrouwen er op dat bij toename van het productievolume wij kunnen snijden aan de kostenkant. Op dit moment zijn we enthousiast om het resultaat van onze inspanningen van de afgelopen jaren te delen met de wereld. En omdat we een BGF meeting een zeer belangrijke graadmeter vonden hebben we besloten de website, welke zichtbaar nog werk nodig heeft, vanaf nu al online te zetten. Kortom, we zijn nu eindelijk commercieel gestart.

Op basis van reacties afgelopen zondag hebben we toegevoegd dat de modellen behalve in zwart ook in wit leverbaar zijn en binnenkort presenteren we nog een aantal andere en afwerkingsvarianten dan structuurlak
Buster schreef:De specificaties, omschrijvingen en beloftes zijn mooi, de exemplaren op de site zien er mooi uit.
Dan rijst de vraag: wâ kost dâ?
De introductieprijzen staan vanaf nu op de site ;-)
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Acoustic alignment

Bericht door Rdatema »

Hagen schreef:Ik snap geen ene moer van alle technische termen. Wel straalt er een bepaalde technisch idealisme uit. Het is geen glad verkooppraatje.
Dat siert jullie en dat maakt me nieuwsgierig naar gewicht versus geluid, vooral bij hogere belasting. (Of hoort bepaalde vervorming bij de charme van een merk?)
ik heb het vermoeden dat dit nieuwe merk iets speciaals is. Dat is goed want je moet je onderscheiden van de massaproducenten. Dat maakt het gelijk voor mij minder bereikbaar.

Tip voor op de internetpagina: zet een herkenbaar voorwerp bij de foto van de modellen. Zo kan iedereen in een oogopslag zien hoe groot (lees: klein) ze zijn.

Wel gaaf dat jullie dit merk lanceren en er een bedrijf mee gestart zijn. Heel veel succes!
Bedankt voor de tip, vandaag worden de studiofoto's gemaakt en we wilden inderdaad iets ter referentie toevoegen anders valt nog niet op hoe compact het is.

Omdat we niet op de gebruikelijke manier informeren en wellicht nog wat te technisch zijn in onze informatie hebben we even een toelichting geschreven. Voor wie het interessant vindt, lees onderstaande tekst.

We nemen ons ter harte dat we duidelijker zouden kunnen overkomen op de site, we hebben meer gehoord dat het wel erg technisch is allemaal. Bedankt voor de feedback!

Waar zijn de gebruikelijke specs??
Wellicht is het al opgevallen, Acoustic Alignment wijkt af van de gebaande paden.
Om toch iets over de techniek en producten te kunnen vertellen komt de bezoeker van deze website daarom ook niet het doorsnee verhaal tegen. Woorden als ‘tone’ en ‘groove’ passen goed bij klantenreviews maar zijn feitelijk geen ontwerpvariabelen of technische eigenschappen.

Hoeveel Watt, hoeveel Inch?

Ook het vermelden van de gebruikelijke Wattages of diameter van de gebruikte luidsprekereenheid, bijvoorbeeld 2x 10” of 1x 15”, kan misleidend zijn aangezien de producten compleet anders ontworpen zijn. Hierdoor kunnen de producten eenvoudigweg niet zo maar vergeleken worden met de huidige ervaringen van 2x 10” of 1x 12”.

De gevoeligheid van een systeem heeft direct invloed op de hoeveelheid vermogen die nodig is voor een bepaalde geluidsdruk. Echter, de gevoeligheid wordt opgegeven bij 1000 Hz (ongeveer de grondtoon van een hoge C op een viool) . Dat is voor een bassist volstrekt onzinnige informatie, als de frequentiekarakteristiek van een cabinet niet vergelijkbaar is. Loopt de gevoeligheid een paar dB op van 100 naar 1000 Hz, en dit verschilt per merk flink, dan zegt de opgegeven specificatie bijzonder weinig.

De maximale belastbaarheid wordt doorgaans uitgedrukt in de maximale elektrische belasting (thermisch) van de spreekspoel van de basluidspreker. Wanneer bijvoorbeeld 400 Watt is opgegeven kan er in het middengebied maximaal 400 Watt door de spreekspoel lopen voor een bepaalde periode zonder dat de spreekspoel doorbrandt. Voor een bassist is feitelijk de laagweergave, daar waar de basluidspreker eerder mechanisch tegen de grens van overbelasting komt, interessanter. Sterker nog, omdat doorgaans stug opgehangen conusluidsprekers worden gebruikt is de klankmatige vervormingsgrens interessant. De vervorming neemt in principe heftig toe wanneer de conus van de luidspreker het aangeboden versterkersignaal niet meer (lineair) kan volgen. Een lange basnoot is nog wel te verdragen met enige vervorming, maar meer staccato spel of complexere basloopjes worden één grote ongedefinieerde brei. Samenvattend, Acoustic Alignment geeft als maximale belastbaarheid de maximale onvervormde geluidsdruk op die over het hele spectrum (dus vanaf de lage B) beschikbaar is. Helaas lijkt het op papier minder spectaculair dan het in werkelijkheid is en helaas is het ook moelijk vergelijkbaar met de gebruikelijke specificaties van bascabinetten.
Maar wij vinden het wel zo eerlijk en verwachten dat op termijn deze wijze van informeren gewaardeerd wordt.
We spelen met het idee dezelfde manier van specificeren te gaan opgeven van een aantal bekende en zeer gewaardeerde cabinetten van andere merken. Een vergelijkend warenonderzoek in eigen huis dus.


Onze specs
Acoustic Alignment informeert over haar producten wat er verwacht mag worden. Zo is voor de B-serie ontworpen voor de weergave vanaf van de lage B zonder verlies van geluidsdruk ten opzichte van de gemiddelde gevoeligheid. De vervormingsarme maximale geluidsdruk en het benodigd versterkervermogen zijn opgegeven.

In tweeters die een ‘crisp’ randje toevoegen en in midwoofers met ‘throw’ of ‘punch’ geloven wij niet. Dit is namelijk onherroepelijk het gevolg van respectievelijk; een midwoofer die te hoog pas gefilterd wordt naar een tweeter (ineens gaat het karakter van de tweeter meespelen) en een woofer in een te kleine kast met daardoor een verstoorde balans tussen het slaglaag (teveel) en dieplaag (te weinig). Voor wie dit soort eigenschappen zoekt zijn er talloze producten te vinden van andere merken.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Acoustic alignment

Bericht door Lacertus »

Goed verhaal!
Ik wil jullie toch de tip geven om volgende gegevens op te nemen in jullie technische specificaties: impedantie (4?8? Ohm), wattage, en gewicht. Ik begrijp dat het wattage geen eerlijke standaard is, maar wel een gebruikelijke. Als klant wil ik ook graag weten of mijn versterker geschikt is voor jullie speakers, vandaar impedantie, en wattage. Ook wil ik weten hoe hard het gaat (subjectief), normaal geeft het wattage een indruk hiervan. Geef desnoods een 'vergelijkbaar met' wattage om dit aan te geven. Gewicht spreekt voor zich denk ik. Voor mij, als iets oudere bassist, een belangrijk selectiecriterium.

Succes!
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Acoustic alignment

Bericht door Sjtevel 1984 »

Inderdaad, speakerdiameter, wattage, impedantie en gewicht erbij zetten zou al een hoop mensen tevreden houden. Al zet je dit ergens heel klein op het eind verhaal, voor je eigen verhaal.

Nu klinkt het erg als een 'tellsell' wondermiddel. De oude garde zal overstag moeten, en die zullen toch eerst naar deze specs kijken.

*edit*

Kijk eens naar de site van barefaced. Ik ben van mening dat zij het op de juiste manier aanpakken.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Acoustic alignment

Bericht door Rdatema »

Lacertus schreef:Goed verhaal!
Ik wil jullie toch de tip geven om volgende gegevens op te nemen in jullie technische specificaties: impedantie (4?8? Ohm), wattage, en gewicht. Ik begrijp dat het wattage geen eerlijke standaard is, maar wel een gebruikelijke. Als klant wil ik ook graag weten of mijn versterker geschikt is voor jullie speakers, vandaar impedantie, en wattage. Ook wil ik weten hoe hard het gaat (subjectief), normaal geeft het wattage een indruk hiervan. Geef desnoods een 'vergelijkbaar met' wattage om dit aan te geven. Gewicht spreekt voor zich denk ik. Voor mij, als iets oudere bassist, een belangrijk selectiecriterium.

Succes!
Bovenstaande tips nemen we ter harte!!
Screenshot_2016-11-10-00-06-56.png
Sneak peak - vanavond zijn de eerste nieuwe foto's gemaakt....

We zullen de info op de site aanvullen/aanpassen. Aan een tellsell gevoel heeft niemand wat. Echter, de ontwerper/productontwikkelaar in ons kunnen we niet verloochenen. Hoe eigenzinnig ook, het schiet z'n doel voorbij als iemand bij voorbaat al ons product laat voor wat het is op basis van het niet kunnen vinden van gewenste info.

Model B-108
Gewicht: 8,6 kg
Afmeting: 28,2x28,2x28,2 cm
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: ca. 86 dB (theoretisch, in afwachting van calibratie)
Minimale belastbaarheid van 175 Watt (rond 80 Hz, daaronder ondersteunt de poort enorm, daarboven gaat de maximale belastbaarheid over van de mechanische belastbaarheid (Xmax, niet Xdamage!) naar de (thermische) spreekspoelbelastbaarheid van 250 Watt.
Weegt 8,6 kilo en is erg handzaam met afmetingen kleiner dan 29x29x29 cm (ex pootjes).
EDIT: Vanwege de relatief lage gevoeligheid en 4 Ohm specificatie vormt een 250 Watt versterker een mooie combinatie met dit model.

Model B-118
Gewicht: 21 kg
Afmeting: 29x54x41 cm
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: ca 96 dB (theoretisch, in afwachting van calibratie)
Minimale belastbaarheid van 350 Watt in het laag tot aan Xmax en de gebruikte drivers hebben een een totaal opgegeven belastbaarheid van 800 Watt program power en 400 Watt continu.
Het model weegt 21 kilo en is voor een compact cabinet relatief zwaar maar wij vinden dat het model beter vergeleken kan worden met een fors grotere cabinet. En dan is het gewicht wellicht vergelijkbaar, maar het formaat van de B-118 duidelijk een voordeel.
EDIT: regel weggehaald

Model B-128
Gewicht: 34 kg
Afmeting: 54x54x41 cm
Impedantie: 8 Ohm (wanneer deze ongefilterd gebruikt wordt, de bovenste jack/speakon input)
Gevoeligheid: 97 dB (8 Ohm, 1 Watt/1meter)
Minimale belastbaarheid 1450 Watt (om Xmax te bereiken) en een spreekspoel belastbaarheid van 2200 Watt program power en 1100 Watt continu *

Na filtering zoals deze ontworpen is, als stack element onder B118, is het een 4 Ohm totaal constructie. Dit komt doordat een filtering plaatselijk het ohmage kan verlagen en aan de eis van 8 Ohm nominaal (minimum 6,4 Ohm) niet langer voldaan wordt.
Het is mogelijk de B-128 in andere combinaties of als fullrange te gebruiken

* We hebben hiervan ook een nog extremere demoversie van beschikbaar welke bij 2800 Watt de maximale onvervormde geluidsdruk bereikt en 3200 Watt program power belastbaar is, en 2200 Watt continu. Het verschil is echter 2dB en qua versterkervermogen gaat het dan om een forse 19" PA eindversterker, wil je die laatste 2 dB daadwerkelijk er nog uit persen. Dit model zou bij ons tot 'B-130' gedoopt worden.



Driver diameters geven we op dit moment niet op, we hopen dat binnenkort een aantal overtuigende reviews veelzeggend genoeg is om serieus genomen te zullen worden bij bassisten die eigenschappen zoeken die sterk aanwezig zijn in onze producten.
Sjtevel 1984 schreef:Kijk eens naar de site van barefaced. Ik ben van mening dat zij het op de juiste manier aanpakken.
Die mening delen wij. En zo is er nog een aantal merken te bedenken die geen overdreven of onzinnige specs vermelden.
De site van Barefaced is uiteraard grondig bestudeerd en zij hebben een heel goede en vermakelijke communicatiestijl, naar mijn mening. Toch komen we daar tegenstrijdige specs tegen en getallen welke fysiek niet waar te maken zijn, of met hele rekbare begrippen zoals 'max continuous broadband SPL'. Als het bruikbare frequentiebereik start bij 37 Hz zal dit punt max 6 dB onder de gemiddelde gevoeligheid liggen. Om vervolgens een 1x12" tot 127 dB (broadband) te specificeren houdt in dat er vanaf 37 Hz een SPL max moet zijn van 121 dB (2 pi, halve space). Hiervoor is ruim 5 cm uitslag nodig met een 12" unit, en dit kost ca 4500 Watt als je dit met een Eminence Kappalite 3012LF doet, welke een bijna vergelijkbare Xmax (lineaire uitslag) heeft als de 12" Barefaced 12XN550 (aangezien die een Volume Displacement heeft van 550cc en de 3012LF heeft 490cc)

Model B-128 heeft trouwens een totale Vd van 1240cc en gaat daarmee op basis van specs nog verder dan een Barefaced Big Twin met 2x12. Maar specs zeggen helaas (of gelukkig) niet alles. Wij hechten veel waarde aan de 'roll off' van het laag. Die van de B-128 is erg rustig, en doet daarmee vrij sterk denken aan een gesloten box maar dan met een heel diep punt vanaf wanneer de geluidsdrukafname ingezet wordt.

Barefaced geeft op een heel correcte wijze een technische achtergrond weer, inclusief de meest gemaakte denkfouten. Het is voor ons leuk om te lezen dat daar waar zij knelpunten zien in een ontwerpkeuze wij deze hobbel(s) genomen hebben en oplossingen hebben moeten bedenken voor dingen die normaal gesproken niet echt opgelost worden omdat er dan een andere weg ingeslagen wordt.

Nogmaals, bedankt voor de feedback. De site wordt hierop aangepast en vanavond zijn er nieuwe (studio) foto's gemaakt welke we binnenkort ook online hebben.

Edit: tekstgedeelte die bij B-118 stond ipv bij B-108 verplaatst
Laatst gewijzigd door Rdatema op 10 nov 2016, 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Acoustic alignment

Bericht door Sjtevel 1984 »

Fijn om te horen dat er ook daadwerkelijk iets met de feedback (of kritiek, net hoe je het bekijkt) gedaan wordt!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Acoustic alignment

Bericht door Rdatema »

Sjtevel 1984 schreef:Fijn om te horen dat er ook daadwerkelijk iets met de feedback (of kritiek, net hoe je het bekijkt) gedaan wordt!
Uiteraard :wink:
Een mooi product ontwikkelen maakt je niet automatisch een goed bedrijf met een prettige website, dus nemen we alles ter harte wat medebassisten te melden hebben. En uiteraard zijn er keuzes te maken, ook soms eigenwijs. Zo lang het 'wijs' en 'eigen' is :dance:

Edit:
https://www.acousticalignment.nl/producten/

Nog niet alle hierboven genoemde specs zijn verwerkt maar er is hard gewerkt aan foto's en een perspectief.
Nadat er nieuwe afwerkingsvarianten klaar zijn volgt een nieuwe fotoshoot en we blijven uiteraard de site updaten!
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Acoustic alignment

Bericht door Rdatema »

Zo :mrgreen: : https://www.acousticalignment.nl/producten/
Met trots presenteren wij de vernieuwde specs info. Ook zijn er nieuwe foto's van de producten te vinden en een overzichtsfoto van onze B-serie met een basgitaar er naast voor het perspectief.


Uiteraard is jullie feedback meer dan welkom!
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Acoustic alignment

Bericht door Hagen »

Jullie hebben mijn vragen beantwoord. Prima!
Gebruikersavatar
Tunelow
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2009, 12:17

Acoustic alignment

Bericht door Tunelow »

Hoi Roelof,
Specs, diamters e.d. interesseren mij niets al lopen er mannetjes met emmertjes water in de kasten.
Jullie theoretische onderbouwing van probleemstelling en ontwerpconcept laten zien dat je weet waar je het over hebt en dat je een frisse aanpak hebt voor de problematisache weergave van geluid door lucht met lange golflengtes :)
Ik ben razend benieuwd naar het geluid. Is er een mogelijkheid in ZW Nederland om ze te proberen?

Ik mis nog een belangrijk marketing dingetje - een logo / naam op de producten!

Groet, Paul
'keep it low'
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Acoustic alignment

Bericht door Rdatema »

Dag Paul,

Bedankt voor je interesse en gaaf om te lezen dat je een out of the box aanpak zeker een kans wil geven.
Niet iedereen denkt zo ruim over driverspecs e.d., en daarvoor hebben we uiteraard tot op zekere hoogte begrip. Toch past het bij een eigenzinnige aanpak om transparant te zijn over het waarom, om daarmee toch de meeste vragen te beantwoorden, zonder info te moeten geven die volgens ons zeer waarschijnlijk niet goed over zal komen. We zien op dit forum dat er waarde gehecht wordt aan de inhoudelijke kant van onze benadering, dat is erg gaaf om te lezen!

We kunnen rond/na de jaarwisseling de productie opvoeren. De verwachting is dat er dan door vakblad De Bassist een uitgebreide test zal gedaan worden. We zijn daarom nu al erg druk alle afwerkingsvarianten productie klaar te maken, immers de bekendheid zal daarna toenemen en dan verwachten we meer vraag naar demo's.

Omdat we enthousiaste bassisten nooit willen laten wachten gaan we even in conclaaf per wanneer het mogelijk is de kasten in ZW Nederland te demonstreren. Op dit moment is er een demo periode in Groningen en daarna volgt in principe Assen (n.a.v. BGF meeting).

En ja... uiteraard komt ons logo op de kast, nu is het allemaal nog zo anoniem. Het was even keuzes maken om de deadline van de BGF meeting in Groningen te halen, en o.a. een website in de lucht te hebben. Bedankt voor de feedback, we denken er net zo over! Mede door de feedback van de meeting werken we ook aan de uiterlijke kenmerken van de cabs, omdat er toch wat te kiezen moet zijn hebben we gemerkt. Wij wilden 'strak' maar wellicht zijn we doorgeslagen in 'saai' ;-) Wordt aan gewerkt en bedankt voor de interesse, we komen met een voorstel voor een ZW NL demo!
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Acoustic alignment

Bericht door Jan-ArendBlok »

Ik heb sinds eind augustus een B118, samen met een Markbass Little Mark 3. Fenomenaal qua geluid in een zeer compacte behuizing. De heren van Acoustic Alignment weten waar ze het over hebben!! Ik heb deze combinatie nu een paar keren live gebruikt in diverse settings. Tijdens een buitenoptreden met De Duifies (jazuster nee zuster repertoire en liedjes van Wim Sonneveld, Dorus enz. Drums, accordeon, gitaar, en (fretloze)bas. Volgens mij kwam er meer laag uit de B-118 dan uit de PA.... Vervolgens tijdens Heinenoord Live, een festival in een grote tent met 7 verschillende bands, waar 5 van de 7 bassisten aldaar, waaronder ikzelf, met deze combinatie gespeeld hebben. Iedereen was zeer tevreden, er waren sowieso twee 5-snarige bassen bij. Bij de twee bassisten die er niet op (wilden) spelen, merkte ik dat er bij hen het gevoel was dat er nooooit zoveel geluid uit deze combi kon komen. Zij gaan van de nog steeds heersende opvatting uit, dat veel bas en hoge geluidsdruk wel uit een enorme kast moét komen, anders kan het niet..... Ok, blijf dan maar lekker sjouwen met kasten en flightcases van meer dan 40 kilo.... Na dit festival liep ik met m'n Markbass amp in de rugtas en de B-118 in m'n handen, fluitend naar de auto. Ikzelf speelde in een 10-mans formatie met toch redelijk veel volume. Blazerssectie pal achter me. Ik stond aan de rechterkant van het podium (8 x 4 meter) en heb de basinstallatie dwars op het podium gezet. Het Markbass LM3 volume rond standje 3, en overal op het podium was de bas prima, hoorde ik later. Wellicht als je op hele grote podia speelt, je er wellicht de B-128 bij zou willen, maar voor mij is het in deze settings zeker niet nodig geweest. Uiteraard heeft een ieder weer voorkeuren qua amp, maar de cabinetten van Acoustic Alignment klinken neutraal dus je kunt het karakter van je bas en je amp goed naar voren laten komen. Dat maakt deze speakers voor mij ideaal. Compact, fullrange bereik, en genoeg power voor (bijna) elke situatie. Wat wil een bassist nog meer?
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Plaats reactie