TK: Fender jazzbass 1973 - 1974

Ben je op zoek naar een bassist of wil je van je versterker af? Plaats hier een bericht!
Forumregels
We zouden graag zien dat je om een aantal zaken denkt in dit subforum. Nieuwe regels staan bovenaan dik gedrukt, maar ze zijn allemaal even belangrijk natuurlijk.

- Alleen een link naar een verkoopwebsite en/of summiere informatie is niet voldoende.
- Begin de titel van je advertentie met een voorvoegsel (FEELER, GZ, TK/TR, TR, Aangeboden, TK) uit het menu.
- Niet meer dan 3 advertenties per persoon. Als je meer artikelen wilt verkopen zet ze dan in 1 advertentie.
- Alleen muziekgerelateerde onderwerpen.
- Niet voor commerciële doeleinden gebruiken.
- Niet 'bumpen' zolang je nog een advertentie op de eerste pagina hebt staan.
- Duidelijke titels (dus geen 'grote opruiming' bijv.).
- Bij voorkeur een prijs in het onderwerp.
- Verwijder je advertentie als hij niet meer actueel is!
- Advertenties worden na twee maanden automatisch verwijderd.

Advertenties die niet aan de regels voldoen / regels overtreden kunnen zonder kennisgeving verwijderd worden. Neem voor advertentiemogelijkheden contact op met Arjen.

www.basgitaarforum.nl biedt slechts de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties. De afhandeling van transacties geschiedt geheel op eigen risico. basgitaarforum.nl is op geen enkele manier aansprakelijk voor schades, verlies, (financiële) malversatie enz.
Plaats reactie
Rody

TK: Fender jazzbass 1973 - 1974

Bericht door Rody » 12 mei 2018, 20:34

foto's: https://www.2dehands.be/muziek/muziekin ... e.plaats=1
uitleg zie onder of vraag gerust meer info via mail: Rodyvanleekwijk@telenet.be

TK Fender Jazz Bass 1973/1974
- 3 tone sunburst
- alder body
- maple nek met rosewood toets
- blocks en binding
- parelmoeren inleg
- alles origineel (behalve één intonatievijs aan de brug G snaar en een paar van de pickupvijzen). De straplocks zal ik terug vervangen door de originele straphouders.

Paar feiten over de bas
Serienummer 38xxxx (van op de nekplaat) verwijst naar 1973-74 (Your guitar was made at the Fullerton Plant (Fender - CBS Era), USA in 1973 - 1974). Datum op de pots verwijst naar 1974. De neck is 3 bolt (heeft Fender gebruikt vanaf 1973). De neck heeft een stempel met daarop "Herb G" maar geen datum. Herb G was blijkbaar "Herb Gastellum" een medewerker in de Fender fabrieken begin jaren 70.

Alles is origineel en het is een ongeloofelijke player. Ik heb ze tien jaar geleden gekocht en zeven jaar lang uitsluitend op deze bas gespeeld. Live prikt ze door elke mix en geluidsmannen zeggen dat ze heel egaal klinkt over het hele frequentiegebied. Ook in de studio gebruikt en daar was het nooit lang zoeken, gewoon inprikken en spelen en dat was altijd pal erop.

Ze heeft heel wat gebruiksporen (... 45 jaar oud...) maar dat bewijst alleen maar dat het een instrument is om lekker veel op te spelen. Pickups zijn paar jaar geleden met de originele draad herwikkeld door luthier en de frets heb ik ook laten vlakken door die luthier.

Ik heb een heel aantal geluidsopnamen (studio, repetities, home recordings) en ook een aantal livefilmpjes met deze bas in actie. Bij serieuze interesse kan je mailen naar Rodyvanleekwijk@telenet.be voor de filmpjes/mp3's.

Waarom verkoop ik ze? Ik speel live vooral op mijn precision en speel enkel thuis nog op deze jazzbass en dat is eigenlijk zonde.

Prijs: 2500 euro.

Aangezien ik om thuis te spelen wel een goedkopere jazzbas wil is een gedeeltelijke ruil een optie. Dus een squier classic vibe, een sire V7, een mexicaanse jazz of een lakland skyline kan misschien in de deal betrokken worden. Geen andere ruilvoorstellen graag, ik ben al goed voorzien van basspullen.

Plaats reactie