TK: Set Ashdown ABM kasten 410H en 115-500 - € 325,-

Ben je op zoek naar een bassist of wil je van je versterker af? Plaats hier een bericht!
Forumregels
We zouden graag zien dat je om een aantal zaken denkt in dit subforum. Nieuwe regels staan bovenaan dik gedrukt, maar ze zijn allemaal even belangrijk natuurlijk.

- Alleen een link naar een verkoopwebsite en/of summiere informatie is niet voldoende.
- Begin de titel van je advertentie met een voorvoegsel (FEELER, GZ, TK/TR, TR, Aangeboden, TK) uit het menu.
- Niet meer dan 3 advertenties per persoon. Als je meer artikelen wilt verkopen zet ze dan in 1 advertentie.
- Alleen muziekgerelateerde onderwerpen.
- Niet voor commerciële doeleinden gebruiken.
- Niet 'bumpen' zolang je nog een advertentie op de eerste pagina hebt staan.
- Duidelijke titels (dus geen 'grote opruiming' bijv.).
- Bij voorkeur een prijs in het onderwerp.
- Verwijder je advertentie als hij niet meer actueel is!
- Advertenties worden na twee maanden automatisch verwijderd.

Advertenties die niet aan de regels voldoen / regels overtreden kunnen zonder kennisgeving verwijderd worden. Neem voor advertentiemogelijkheden contact op met Arjen.

www.basgitaarforum.nl biedt slechts de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties. De afhandeling van transacties geschiedt geheel op eigen risico. basgitaarforum.nl is op geen enkele manier aansprakelijk voor schades, verlies, (financiële) malversatie enz.
Plaats reactie
Hans58
Nestor Magnificus

TK: Set Ashdown ABM kasten 410H en 115-500 - € 325,-

Bericht door Hans58 » 13 jun 2018, 17:25

Na lang twijfelen heb ik besloten om afscheid te nemen van mijn ouwe trouwe set Ashdown ABM kasten. Het gaat om een 115-500 en een 410H.
Het zijn kasten uit de beginperiode van Ashdown die nog in Engeland gemaakt zijn.
Ik heb de ABM 115-500 eind 2000 samen met een ABM 210 nieuw gekocht bij Bassmatters (nieuwprijs destijds ruim 3500 gulden).
Later heb ik de 210 vervangen door een 410H uit dezelfde serie en periode.
Ik kon het lange tijd niet over mijn hart verkrijgen om ze van de hand te doen, maar sinds ik een ouwe Bassman 135 met bijbehorende kast heb, staan ze alleen maar werkeloos in de opslag.
Er zit een set hoezen van Ashdown bij. De kasten vertonen uiteraard wat gebruikssporen na 18 jaar, en ze hebben flink wat podia gezien, maar ze zijn nog in nette staat.
Set Ashdown ABM kasten 410H en 115-500 - € 325,- samen

De 410 heeft een regelbaar hoorntje (uit, halve kracht vooruit en volle kracht vooruit). Het hoorntje is subtiel aanwezig en levert geen irritant extra hoog op maar eerder wat meer "presence". Deze oude serie heeft bovendien een sleuf aan de voorzijde in plaats van de latere versies met 2 ronde reflexpoortjes aan de achterzijde. Uit eigen ervaring kan ik melden dat de oude een mooier en strakker laag hebben; ik heb ook een nieuwere versie van de 410 gehad maar vind de oude aanmerkelijk beter klinken.
Bij voorkeur in één koop. Kwa prijs lijkt me € 350 voor de set redelijk.
BGF prijs € 325!
Los kan eventueel ook (liever niet), maar dan voor € 250 voor de 410 en € 125 voor de 115-500
Huidige nieuwprijzen zijn resp € 579 en € 470 (de laatste dan voor een klein formaat 115).

Uitproberen bij mij thuis in Apeldoorn op burenvriendelijk volume kan, maar alleen bij zeer serieuze interesse want ik heb de kasten in de opslag staan. Ik heb niet de ruimte om ze constant hier thuis te hebben.
Ik heb als versterkers een Bassman 135 en een Ashdown Litte Giant 350 staan maar je kunt in voorkomend geval natuurlijk ook je eigen top meenemen.
Reacties via PB of mail op hans58 (at) gmail (punt) com.
Voor de rest: zie de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Bassman 135 is zeker the bomb... samen met je P kan het niet stoerder" - Dr Teng

Plaats reactie