<4ms delay acceptabel?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Haico

Re: <4ms delay acceptabel?

Bericht door Haico »

Strabel schreef: 14 sep 2018, 11:20 Het voorbeeld is ook niet meer dan dat en wat jij of ik daar van vind is (wat mij betreft) niet zo relevant. :)
Helemaal niet relevant zelfs. :)
Strabel schreef: 14 sep 2018, 11:20 De voorbereidingen met in ear vergen meer tijd en aandacht dus in die zin bedoelde ik ook dat je meer "techniek/technicie tijd" moet investeren.
Als een show eenmaal draaid,kan je die tijd weer verkorten.
Ik heb eens een Franse bandje gezien die tourde met een bas, een gitaar, een microfoon en een 19"rack. Drums kwamen uit de sampler. Alles ging van het podium naar het 19" rack. Gitaar en bas modeller, pream voor vokalen, draadloze zenders en ontvangers. Alles zat erin. Alleen 2 XLR outputs voor de zaal nodig. Dan heb je een opbouwtijd van 5 minuten, en binnen die tijd heb je ook nog een soundcheck gedaan. :D Het was wel een gevestigde naam in het genre, maar niet echt een pro band volgens mij. Het is dus zo gek/duur nog niet.
Strabel schreef: 14 sep 2018, 11:20 Bij echt grote systemen zijn er wel x-tra technicie die de latency van de zaal pa berekenen/instellen.
Die zijn er sowieso wel. Of meestal staat de PA gewoon zo ingeregeld. Zou stom zijn als je elke keer als de Gelredome moet vullen, dat je voor élk concert weer een meting moet verrichten.
Strabel schreef: 14 sep 2018, 11:20 In ear techniek maakt elk jaar weer een stapje vooruit en zal eventueel de standaard worden alleen zijn er ook wat fysieke zaken die lastig aan
te passen zijn dus die keuze voor in ear of floor/wedge zal voorlopig ook wel van persoon tot persoon verschillen.
Draadloos en IEM bestaat al vrij lang. Er waren begin jaren 80 al tal van draadloze systemen op de markt. Het ligt niet aan de techniek dat het nú pas binnendringt op amateurniveau.
Haico

Re: <4ms delay acceptabel?

Bericht door Haico »

Strabel schreef: 14 sep 2018, 11:46 oh ja, blijkbaar zijn er verschillende versies van wie de 1e was met in ear monitoring. :?
Het sleutelwoord van mijn stelling was "zoals we die nu kennen". Ik kan uit je plaatje niet opmaken of die 2 voorbeelden de zogenaamde balanced armature drivers gebruikten die nu in 99,9% van de professionele in ears zitten. Het was namelijk niet vanzelfsprekend om die balanced armature drivers (die voorheen alleen in hoorapparaten zaten) toe te passen voor een Pro Audio oplossing. Dát is (zover ik Jerry moet geloven) zijn inbreng in het geheel.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: <4ms delay acceptabel?

Bericht door Strabel »

Ja,aantal dingen ben ik met je eens,maar "Draadloos en IEM bestaat al vrij lang" dat was zeker niet voor de gemiddelde muzikant en de kwaliteit was wel wat anders als wat er zeg sinds een jaar of 20 op de markt is en ook de betere(pro) systemen zijn niet voor iedereen betaalbaar.
( Strabel schreef: ↑
14 sep 2018, 11:20
Bij echt grote systemen zijn er wel x-tra technicie die de latency van de zaal pa berekenen/instellen.

Die zijn er sowieso wel. Of meestal staat de PA gewoon zo ingeregeld. Zou stom zijn als je elke keer als de Gelredome moet vullen, dat je voor élk concert weer een meting moet verrichten.)

Nou, tegenwoordig is het zo dat grote merken zoals"Meyer" eigen technicie met grote shows mee stuurt om de set af te stellen en de daadwerkelijke geluids tech (soms zelfs eigen geluidstafel) dan de show regelt.
Het is natuurlijk ook zo dat elk systeem zijn eigen "parameters" heeft en soms ook opstelling dus ik denk dat er toch vaak iedere keer opnieuw moet worden ingeregelt.

Als je er wat tijd en moeite insteekt kun je inderdaad niet al te duur en soms ook eenvoudig een goede "setup"voor elkaar krijgen,maar soms gaan dingen wel samen met de "schaal"grote waarop dingen gebeuren ;hoe groter ,destemeer techniek er om de hoek komt kijken. :wink:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: <4ms delay acceptabel?

Bericht door Strabel »

Haico schreef: 14 sep 2018, 12:01
Strabel schreef: 14 sep 2018, 11:46 oh ja, blijkbaar zijn er verschillende versies van wie de 1e was met in ear monitoring. :?
Het sleutelwoord van mijn stelling was "zoals we die nu kennen". Ik kan uit je plaatje niet opmaken of die 2 voorbeelden de zogenaamde balanced armature drivers gebruikten die nu in 99,9% van de professionele in ears zitten. Het was namelijk niet vanzelfsprekend om die balanced armature drivers (die voorheen alleen in hoorapparaten zaten) toe te passen voor een Pro Audio oplossing. Dát is (zover ik Jerry moet geloven) zijn inbreng in het geheel.
Ok Haico.
Misschien een beetje langs elkaar heen gedacht ik dacht weer meer aan dat draadloze gebeuren.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: <4ms delay acceptabel?

Bericht door JohnBoy »

.
Laatst gewijzigd door JohnBoy op 10 dec 2018, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: <4ms delay acceptabel?

Bericht door RonC »

Het grootste probleem is overigens nog helemaal niet aan bod gekomen; Waar zet je in godsnaam je voet op zonder monitor?? :roll:
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: <4ms delay acceptabel?

Bericht door Strabel »

Haha... :lol:
Wat te denken van zo'n leeg podium om naar te kijken en je niet meer kunnen"vergapen"aan al die mooie apparatuur die "zij" wel hebben en jij niet. :lol:
Feeling the groove is everything.
Plaats reactie