Uit de oude doos.

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Æ

Uit de oude doos.

Bericht door Æ »

Voordat de grenzen werden opgezocht qua traagheid, snelheid en algemene weirdness, maakte ik met m'n 2-mansprojectje simpele 'beukmetal'. Helaas instrumentaal (hierdoor is het nummer wat saaiïg uitgevallen), zanglijn is dankzij een weigerende harddisc-speler verloren gegaan. Verwacht geen moeilijkdoenerij, en ten tijde van dit nummer speelde ik net een maand of drie (wat dus duidelijk te horen is :oops: ).

Human Liberation Front - Unjustified Shame.
Gebruikersavatar
rendering_rebel
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:27

Bericht door rendering_rebel »

Sorry dat ik het zeg, maar wat een klote herrie :'(
Maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn :lol:
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Gheh grappig om te horen, ook al is het totaal niet mijn muziek. Je lijkt wel wat KoRn-invloeden te hebben daar, met zo'n typisch loopje in 15/8e (wat trouwens het beste gedeelte is naar mijn mening) en ook de sound een beetje.
De gitaarpartij ben ik niet zo over te spreken..
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Bericht door Bassmeister Che »

Ondanks dat dit over het algemeen wel mijn stijl kan zijn, ben ik hier niet zo over te spreken. De baslijnen zijn strak en best wel origineel, daarvoor na zo'n korte tijd spelen mijn complimenten.

De drums lijken alleen soms niet zo lekker mee te lopen en de gitaarpartij is gewoonweg slecht getimed. Daarnaast ook een heel kaal, weinigzeggend distortiongeluid(Boss Metalzone?)

Jammer dat hierdoor het nummer niet uit de verf komt!
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Æ

Bericht door Æ »

Dank voor de complimenten/kritieken, en met het meeste ben ik ook zeker eens. Slechts twee opmerkingen: de drums zijn die uit een doosje en als eerst ingeprogrammeerd voordat de bas en gitaar erbij kwamen. Tevens bestaat het ritme halverwege het nummer uit drie niet synchroon lopende partijen (een poor mans Meshuggah...). De bedoeling is dus dat de gitaar daar niet gelijk loopt met bas/drum. Hopelijk bedoelde je niet dat stuk dat de gitaar slecht getimed is... :wink:
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Bericht door Bassmeister Che »

Natuurlijk had ik dat door... mijn muzikale oor gaat verder dan Britney Spears. De meeste bands waar ik naar luister doen dat soort dingen! Alleen je moet naar mijn mening dat soort dingen alleen doen als je het echt aan kan. Dat moet je als fervent mede-metalhead toch met me eens zijn?
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Plaats reactie