Iron Men On Wooden Shoes Blues

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Iron Men On Wooden Shoes Blues

Bericht door Q. »

Deze avond vers opgenomen. Het zijn twee basgitaren waarbij er een akkoorden speelt en de ander er een melodietje overheen gooit. Het melodietje is nog niet helemaal perfect, maar ik vond het al leuk genoeg klinken. Het is een beetje melancholische lounge blues. Lofuitingen en kritiek worden beiden op prijs gesteld :).

Opgenomen met: Fender Jazz (2x) -> Behringer Ultra DI-20 -> Edirol UA-25 -> Cubase SX (waar nog niets is gedaan aan eq en masteren).

Download: https://basgitaararchive.scr33x0r.nl/download/?id=502
Luisteren: https://basgitaararchive.scr33x0r.nl/luister/?id=502
Of anders gewoon in het archief te vinden uiteraard.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
Essy
Berichten: 491
Lid geworden op: 12 mei 2005, 22:55

Bericht door Essy »

Klinkt goed, ookal is dit niet mijn muziek. :)
Tant pis!
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Dank :). Tsja, ik weet niet of dit nu precies mijn muziek is eigenlijk, maar ik vond het ook wel leuk klinken. Ik heb het idee dat er wat meer luisteraars zijn geweest eigenlijk...
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22187
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik vind het sfeertje dat je met de bas neerlegt wel lekker, het is alleen wat kaal. Een beetje percussie, en misschien een luie sax. Of een zwoele zangeres, kijk.....
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ja, met percussie heb je wel een goed punt. Eigenlijk hoor ik wel heel duidelijk kwarten meelopen in mijn hoofd, een soort sexy wandelritme zeg maar. Probleem is dat ik niet echt de mogelijkheid om er zelf goede percussie onder te zetten (maar ik zou zeggen, percussionisten: leef je uit). Misschien dat ik zelf nog een baspartij met gemute noten eronder zet. Een subtiel gitaartje op de achtergrond zou ook leuk zijn.
En een zwoele zangeres iets in laten zingen is natuurlijk altijd leuk, alleen zie ik niet goed in hoe ik die hier in zou moeten plaatsen :). Maar mijn huisgenootje is zangeres, misschien heeft zij nog ideeen. Bedankt voor het luisteren iig.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22187
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Met percussie die niet precies op de tel zit kan je juist het ritme in je bas benadrukken. Lekker onduidelijk, hè? Ik weet niet of nog een bas erbij een goed idee is, denk dat het dan qua geluidsbeeld erg rommelig gaat worden.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Klinkt inderdaad geinig, maar ik mis tempo zeg maar. Ik ben het met RUIS eens dat er wat percussie of een echte walking bass line in zou kunnen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Haha, ik heb het tempo in na 1 take juist drastisch omlaag gegooid (met 20 bpm dacht ik) omdat ik ' em zo loom mogelijk wil houden. Ik kan me voorstellen dat ' ie voor sommigen nu wat te loom is, maar het tempo vind ik zelf eigenlijk prima zo. Het is echt puur als lounge blues bedoeld, e
Een walking bass zou het geheel wat druk maken denk ik, tenzij ik de akkoordenpartij drastisch verander. Een percussie blijf ik zelf ook een goed idee vinden, alleen waar haal je die zo snel vandaan he :)? Ik moet even kijken of ik op mijn bas overtuigend een percussionist kan immiteren...
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22187
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Percussie is het spelen van ritme op alles wat geen drumstel is. Een leeg conservenblik geeft een mooi geluid als je 'm op de juiste plek raakt. Een aansteker ook, een stukje hout, of gewoon je handen langs elkaar wrijven.
Plaats reactie