bij deze 2 fragmenten van superbas

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik vind het, afgezien van de sound, wel nogal kopie werk. In een band blijft er misschien niet over -je steelt dan vast wel de show met je roze bas ;) - maar ik ben meer geinteresseerd in je fingerpicking style dingen die echt grooven. Dit zijn heel veel nootjes in maten, echt een muzikaal aspect komt er niet naar voren. Nu was dat ook niet echt de opzet van de mp3, maar toch... enige feeling lijkt nogal weg te zijn. Sorry... niks voor mij.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Het was inderdaad niet de bedoeling om wat melodie te spelen...ik doe maar wat achter elkaar, het is eigenlijk gewoon niks...wat uitleven, hahaha, maar het is zo, techniek pas je meestal niet zo toe, af en toe is, als het gevraagt wordt en het toelaat in het stuk.
Het geluid live is wel duidelijk, zeker over een basversterker...dit is zo in de computer geplugd, en wat bewerkt met een soud editor...is niet alles qua geluid....
Het is wel handig om--- omdat ik veel slap speelt---- wat techniekjes te kennen..... als je iets snel kan...lukt het op normaal speeltempo erg goed en makkelijk zonder enorme inspanningen.
let's JayDee !
Joyceke
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2004, 16:25

Bericht door Joyceke »

sjah...ik wou ook dat ik het kon hej.....egt kei coowl..! :D
..::Live as if you will die tomorrow, Plan as if you will live forever!::..
Gebruikersavatar
Potter
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2004, 20:33

Bericht door Potter »

Heel netjes.... :jam:
hoelang bas je alwel niet....?
Don't Ask Me... I'm Just The Bass Player.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Potter schreef:Heel netjes.... :jam:
hoelang bas je alwel niet....?
Eh... ongeveer 18 jaar denk ik... maar zo lang doe je hier niet over hoor, dit kon ik na een ruim jaar ook al spelen, heb toen ik ben begonnen met bassen ontzettend veel thuis gespeelt, ongeveer 3 a 4 uur per dag, dag in dag uit, moest wel, had geen basles, en wou snel redelijk kunnen bassen om in een bandje te gaan spelen.
Heb ook eigenlijk qua nivo niet veel meer daarna bijgespijkerd, had daar geen zin meer in, ben ook niet veel beter dan toen, alleen door ervaring in de jaren heen benader je muziek wel eens anders dan vroeger, en kleine dingetjes leer ik toch nog wel bij, zeker ook op deze site, hoor je vele verschillende dingen.
let's JayDee !
Plaats reactie