wat dingtjes waar ik mee bezig ben

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
jacob
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mei 2007, 23:20

wat dingtjes waar ik mee bezig ben

Bericht door jacob »

Als nieuw forumlid ook direct maar even laten horen waar ik zoal mee bezig ben. Helaas ben ik al een tijdje bandloos; ben de laatste jaren te druk geweest met promotie/emigraties, dus wilde me niet committeren aan een bandje. Omdat een alleen een bas ook zo saai is kwam er al vlot electronische apparatuur in huis, en ondertussen heb ik ook een aardig instrumentarium aan oude analoge synthesizers.

Hoe dat dus allemaal klinkt kun je hier horen. Het liedje heet Fudging, en is opgenomen op een Boss BR1600CD. Deze versie is niet meer dan een ruwe schets - het is allemaal erg onaf, maar helaas de afgelopen twee jaar geen tijd gehad er mee door te gaan :( Meeste wat je hoort is synth/vocoder (ik heb een Nord Modular, een Korg MS10 en een Korg Mono/Poly gebruikt), de baslijn is wel 'echt' (Fender Precision fretless). Overigens is wel alles 'live' ingespeeld, met uitzondering van de arpeggio en de drums (zoals je kunt horen aan de talrijke fouten en foutjes zitten er geen edits in).

Tenslotte nog even een echt basgitaar-stukje; een solo werkje waar ik al jaren mee aan het schrijven ben, maar nooit verder mee kom dan het eerste themaatje. Dit is gespeeld op mijn Blade (met een flinke hoop reverb+chorus -- deze specifieke take is best ok, behalve het einde dan), maar ben er nog niet uit of ik de uiteindelijke versie nou fretless wil, of op contrabas, of ... nou ja, hoop werk nog te verrichten dus.

Aangezien er weer een verhuizing gaat aankomen zal het wel even duren voor ik nieuw materiaal kan posten hier, maar goed, dit is puur even een impressie natuurlijk...
Plaats reactie