stukje tappen...

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
andre van ham

stukje tappen...

Bericht door andre van ham »

Heb weer wat terug gevonden, een stukje 2 handig tappen. Niks spectaculairs, gewoon een etude die ik ooit eens bedacht heb.

Is gespeeld op een 6-snarige basscollection met, zo te horen, behoorlijk oude snaren :wink: . En ik geloof dat ik alleen maar met rechts opgenomen heb (of m'n boxjes hier zijn kapot...)

https://www.andrevanham.com/etude.mp3

Binnenkort hoop ik wat betere dingetjes op te nemen, wacht namelijk op m'n nieuwe computer.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14282
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

klinkt cool!! euh... wat is tappen eigenlijk?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Bier in een glas doen? Nee, geintje, tappen is (meestal) met 2 handen op de hals spelen, zonder aan te slaan dus.
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Klinkt erg goed trouwens! :D
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Hij's leuk
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

Ik denk hier komt de Bassculture, maar het is een Basscollection, die heb je ook vast. Klinkt lekker rustiek. Heb je het ook uitgeschreven toevallig?
andre van ham

Bericht door andre van ham »

met m'n bassculture heb ik nog niets opgenomen. zit hier momenteel namelijk met slechts een 300mhz celeron computertje te klooien. dat ding kan amper windows draaien, laat staan met cubase of logic wat opnemen (wel geprobeerd maar krijg iedere keer foutmeldingen van "midi/audio out of sync")

als je wil kan ik het wel voor je uitschrijven. kan in principe ook op een 4 of 5 snarige bas als je alles 2 of 3 halve tonen naar beneden transponeert. ik zal van de week effe kijken of ik d'r tijd voor heb.

heb vanavond overigens op een bedrijfsfeestje gespeeld met m'n basscollection. speelt best lekker hoor maar het is maar een stuk stront als je hem met m'n bassculture vergelijkt.
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

met m'n bassculture heb ik nog niets opgenomen. zit hier momenteel namelijk met slechts een 300mhz celeron computertje te klooien. dat ding kan amper windows draaien, laat staan met cubase of logic wat opnemen (wel geprobeerd maar krijg iedere keer foutmeldingen van "midi/audio out of sync")
Nou, ik weet wel waar je prioriteit ligt qua uitgaven.
als je wil kan ik het wel voor je uitschrijven. kan in principe ook op een 4 of 5 snarige bas als je alles 2 of 3 halve tonen naar beneden transponeert. ik zal van de week effe kijken of ik d'r tijd voor heb.
Altijd leuk!
heb vanavond overigens op een bedrijfsfeestje gespeeld met m'n basscollection. speelt best lekker hoor maar het is maar een stuk stront als je hem met m'n bassculture vergelijkt.
Werd er met bier gegooid dan?
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Andre, probeer eens de ASIO drivers ASIO4ALL te installeren voor cubase... https://michael.tippach.bei.t-online.de/asio4all/

Of zit er een state of the art geluidskaart in je pc met z'n eigen asio drivers?

En verder zijn logic en cubase natuurlijk een beetje zware programma's om maar een track mee op te nemen op zo'n oud beestje. Dan kun je beter even cooledit gebruiken.
Ja toch?
andre van ham

Bericht door andre van ham »

state of the art heet bij mij soundblaster :wink:

maar eh, die asio driver doet 't perfect! ik kan nu eindelijk m'n hammond b4 plugin spelen (vrijwel) zonder latency. andere plugins gaan nog steed op hun bek, maar dat komt natuurlijk ook door m'n pc.

had trouwens op marktplaats op een p4 geboden, maar heb ik weer afgezegd. ben een beetje aan het twijfelen of ik een powermac g5 ga kopen. ik vind zo'n ding ontzettend gaaf, alleen heeeeel erg duur. kan hem wel zakelijk aanschaffen dan hoef ik in ieder geval de btw niet te betalen en kan ik hem leasen.

vanavond effe kijken of het haalbaar is, ding moet namelijk wel z'n geld weer terug verdienen.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Gaaf stukje!
andre van ham schreef:als je wil kan ik het wel voor je uitschrijven. kan in principe ook op een 4 of 5 snarige bas als je alles 2 of 3 halve tonen naar beneden transponeert. ik zal van de week effe kijken of ik d'r tijd voor heb.
Zou ik helemaal niet erg vinden... :dance:
Plaats reactie